Εδώ θα παρουσιαστούν μαθήματα μαθηματικών για χρήση on line στην σχολική τάξη. Πρόκειται για ψηφιακή διδασκαλία μαθηματικών που περιέχει ρεαλιστικά προβλήματα , παιχνίδια , πειράματα , χρήση λογισμικών , σύνδεση με το ίντερνετ και ότι άλλο απαιτηθεί για τη διδασκαλία μιας συγκεκριμένης διδακτικής ενότητας.
Μάθημα 1
ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΡΗΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ.
1. Πρόβλημα.( Συζητάμε στην τάξη).
Η Ελένη πήγε στο σούπερ μάρκετ. Ήθελε ν' αγοράσει δύο τετράδια κι έναν χάρακα για το σχολείο της.Το κάθε τετράδιο κοστίζει από 3,5 ευρώ και ένa σετ με χάρακες 5 ευρώ.Πόσα ρέστα θα πάρει από ένα δεκάευρο που είχε μαζί της;
Τι παράξενο παρατηρείτε στη λύση του προβλήματος;
Τι απάντηση θα δίνατε; Ποιο είναι το τελικό αποτέλεσμα;
2. Παιχνίδι.
Α. Προσέξτε και λύστε τα παρακάτω προβλήματα :
Β. Παίζουμε ένα παιχνίδι :
Χωριστείτε σε ομάδες δύο ατόμων. Ο καθένας ας βάλει παρόμοια προβλήματα στον άλλον. Αν απανταέι σωστά κερδίζει 10 βαθμούς αν όχι χάνει 5. Παίξτε αρκετές φορές καταγράφοντας τους βαθμούς.Νικητής αναδεικνύεται όποιος συγκεντρώσει το μεγαλύτερο σκορ.
3. Πρόβλημα
Για βοήθεια και διαπραγμάτευση ανοίξτε το παρακάτω αρχείο : Sketchpad : "Ο βάτραχος στο πηγάδι".
Χρονική στιγμή
|
Πράξη
|
Αποτέλεσμα
|
1ο σούρουπο
|
||
1ο πρωί
|
||
2ο σούρουπο
|
||
2ο πρωί
|
||
3ο σούρουπο
|
||
3ο πρωί
|
5. Video. Συζητάμε στη τάξη.
Προσέξτε τα παρακάτω video.Ποιο τρόπο χειρισμού για τις προσθέσεις ρητών αριθμών προτείνουν;
6. Sketchpad.Συζητάμε στην τάξη.
Ανοίξτε το παρακάτω αρχείο και μελετήστε την εξουδετέρωση των φορτίων.Ποιον κανόνα για την πρόσθεση ρητών προτείνει;
Sketchpad : "Εξουδετέρωση φορτίων".
7. To θερμόμετρο.
Με τη βοήθεια του παρακάτω θεμομέτρου να υπολογίσετε τα αθροίσματα :
-3 + 4 = -3 + 8 = -3 + 2=
-3 + 6 = -3 + 3 = -3 + 1 =
Μάθημα 2
ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΓΩΝΙΩΝ ΤΡΙΓΩΝΟΥ.
1. Σχεδιάζω στο πρόχειρο και μετρώ!
Στο πρόχειρο τετράδιό σας σχεδιάστε 2 οξυγώνια , 2 αμβλυγώνια και 2 ορθογώνια τρίγωνα. Μετρήστε τις γωνίες του κάθε τριγώνου με μοιρογνωμόνιο.Υπολογίστε το άθροισμα των γωνιών του και συμπληρώστε τον παρακάτω πίνακα :
Οξυγώνιο
τρίγωνο
|
Ορθογώνιο
τρίγωνο
|
Αμβλυγώνιο
τρίγωνο
|
|
Α
|
|||
Β
|
|||
Α + Β + Γ
|
Τι παρατηρείτε;
2. Διερευνώντας στο Geogebra.
Ανοίξτε ένα αρχείο Geogebra.
Βήμα 1 : Σχηματίστε ένα τρίγωνο ΑΒΓ.
Βήμα 2 : Μετρήστε τις γωνίες του
Βήμα 3 : Υπολογίστε το άθροιμα Α+Β+Γ.
Βήμα 4 : Μετακινήστε τις κορυφές του τριγώνου σε διαφορετικές θέσεις και καταγράψτε τις νέες γωνίες Α, Β,Γ καθώς και το άθροισμα Α+Β+Γ.
Α
|
Β
|
Γ
|
Α + Β + Γ
|
Τι παρατηρείτε;
3. Video.Συζητάμε στην τάξη.
Πρoσέξτε την πειραματική απόδειξη για το άθροισμα των γωνιών τριγώνου στο παρακάτω video.Περιγράψτε τι ακριβώς έγινε και με ποιον τρόπο αποδείχτηκε.
5. Κατασκευή 2
Υλικά
Πρόχειρο τετράδιο
Ριζόχαρτο ( λεπτό , διαφανές χαρτί ιχνογραφίας).
Μολύβι.
Μάθημα 3
Όμοια τρίγωνα.
1. Κατασκευή
Υλικά
Κόλλες Α4
Ζιλοτέιπ
Μοιρογνωμόνιο
Φωτοτυπικό μηχάνημα του σχολείου.
Βήμα 1 : Σε ένα χαρττί Α4 σχεδιάστε ένα τρίγωνο ΑΒΓ.
Βήμα 2 : Πηγαίνετε στο φωτοτυπικό μηχάνημα του σχολείου σας και βγάλετε φωτοτυπίες του σχήματος με σμίκρυνση : 93% , 71% , 50% και 25%.
Βήμα 3 : Κολλήστε με ζιλοτέιπ τις φωτοτυπίες στον πίνακα της τάξης.
Βήμα 4 : Μετρήστε με ένα μοιρογνωμόνιο τις γωνίες όλων των τριγώνων. Τι παρατηρείτε;
Βήμα 5 : Μετρήστε τις πλευρές των τριγώνων. Βρείτε για κάθε ζευγάρι τριγώνων τους λόγους των πλευρών του. Τι παρατηρείτε;Τι σχέση έχει ο λόγος ομοιότητας με τα ποσοστά σμίκρυνσης που έκανε το φωτοτυπικό μηχάνημα;
2. Ιστορικά προβλήματα στα όμοια τρίγωνα.
Δραστηριότητα 2
Σε συνεργασία με τον καθηγητή τεχνολογίας δημιουργούμε παρόμοιες μακέτες για την αναπαράσταση των ιστορικών αυτών μεθόδων υπολογισμού.
Δραστηριότητα 3
Πως ο Θαλής υπολόγισε το ύψος της πυραμίδας;
3. Διαβάζοντας από το " Θεώρημα του παπαγάλου" του Ντενί Γκετζ. (Μαθηματική Λογοτεχνία).
Απόσπασμα 1
Απόσπασμα 2
"Τους τύπους πρέπει να τους κάνεις να μιλάνε .Αν θέλεις να μάθεις τι κρύβουν ανέκρινέ τους. Ο τύπος της ομοιότητας του Θαλή τι θέλει να μας πει; Πίσω από την ομοιότητα υπάρχει η ΜΟΡΦΗ. Όλα τα όμοια αντικείμενα έχουν την ίδια μορφή σε διαφορετικό μέγεθος. Διατήρηση των αναλογιών (ίσων λόγων) σημαίνει διατήρηση της μορφής. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι αν διατηρήσουμε ίσες τις αναλογίες και αλλάξουμε τις διαστάσεις αυτό που διατηρείται είναι η μορφή, υπάρχει τότε η ομοιότητα. Ο Θαλής ανέπτυξε ένα από τα κοσμήματα των ελληνικών μαθηματικών την επιστήμη των αναλογιών".
Αφορμές για συζήτηση
α. Ποιο ήταν το σχέδιο για τον υπολογισμό του ύψους της πυραμίδας από τον Θαλή;
β. Τι σημαίνει η έκφραση;:
γ. Τι σημαίνει η έκφραση : "Διατήρηση των αναλογιών (ίσων λόγων) σημαίνει διατήρηση της μορφής".;
4. Βιογραφία του Θαλή και video..
Μπείτε στο http://mathmosxos.blogspot.gr/2011/01/blog-post.html και βρείτε το αρχείο σε Power Point όνομα : "Θαλής Μιλήσιος" για να δείτε ενδιαφέροντα βιογραφία του ανθρώπου που καταγράφεται ως ο πρώτος μαθηματικός στην ιστορία τους.
Στην ίδια σελίδα βρείτε ένα ενδιφέρον video με τα προβλήματα που απασχόλησαν το Θαλή.
5. Μεταφορά προβλήματος στην πραγματικότητα.
6. Geogebra.
Μπείτε στο : Διδακτικό υλικό μαθηματικών και επιλέξτε το αρχείο :
Όμοια τρίγωνα.
Μελετήστε την ισότητα των γωνιών και την αναλογία των πλευρών ομοίων τριγώνων με τη βοήθεια της διεύρυνσης στο λογισμικό.
7. Αρχεία σε Sketchpad.
Μπείτε στο : Διδακτικό υλικό μαθηματικών και επιλέξτε τα αρχεία :
α. Ύψος δέντρου με όμοια τρίγωνα.
β.Ύψος στύλου στο μεσαίωνα.
γ. Πλάτος λίμνης.
Μελετήστε τα ιστορικά θέματα με τη βοήθεια της θεωρίας των ομοίων τριγώνων.
Μάθημα 4
Εφαπτομένη γωνίας.
1. Ιστορικά στοιχεία τριγωνομετρίας.
Πηγαίνετε στο http://mathmosxos.blogspot.gr/2011/01/blog-post.html και επιλέξτε το αρχείο Power Point : "Ιστορικά στοιχεία τριγωνομετρίας" , για να βρείτε μερικά εισαγωγικά στοιχεία για την αναγκαιότητα εισαγωγής της τριγωνομετρίας , τα προβλήματα που ήρθε να επιλύσει και την ιστορική της εξέλιξη στο διάβα των αιώνων.
2. Video.Συζητάμε στην τάξη.
Παρακολουθείστε το παρακάτω video : "Μαθηματικά ναυσιπλοϊα".
Αφορμές για συζήτηση ( με τη βοήθεια του αρχείου Power Point και του video).
1. Χειριστής γωνιομέτρου.
2. Κατραγραφέας.
3. Μετρητής.
Ο χειριστής στέκεται ακίνητος σε μια θέση και στοχεύει την κορυφή του κτιρίου.Ο καταγραφέας καταγράφει την γωνία που υποδεικνύει το νήμα.Ο μετρητής με τη βοήθεια του καταγραφέα μετρούν την οριζόντια απόσταση από το σημείο που στέκεται ο χειριστής μέχρι τη βάση του σχολείου.
Απόσταση
από τη βάση του σχολείου
|
Γωνία
ύψους
|
Ο τετράντας του Ίππαρχου.
Η κατασκευή του γωνιόμετρου που κάναμε προηγουμένως στηρίζεται στον περίφημαο "Τετράντα του Ίππαρχου" ,που βέβαια είχε πολλές χρήσεις στην αστρονομία κια τη γεωγραφία.Παρακάτω βλέπουμε μερικά στοιχεία από το κείμενο του κ. Κοτσανά που έχει λειτουργικές αναπαράστεις πολλών αρχαιοελληνικών εφευρέσεων της ελληνιστικής εποχής.
5. Κατασκευή τυπολογίου στο Excel.
Τυπολόγια πού μπορούν να υπολογίζουν τις τετραγωνικές ρίζες θετικών ακεραίων αριθμών ,τους τριγωνομετρικούς αριθμούς μιας γωνίας κ.α , μπορούμε να κατασκευάσουμε στο Excel. Η μία στήλη περιέχει τα ορίσματα και η άλλη την μαθηματική συνάρτηση χρησιμοποιώντας εντολές όπως sin( RADIANS(A4)) ή tan( RADIANS(A4)) κ.α
.Ανοίξτε ένα αρχείο Excel κια δημιουργείστε ένα τυπολόγιο που να δίνει την εφαπτομένη μιας γωνίας από 0 - 89 μοίρες
X
|
ημ(x)
|
συν(x)
|
εφ(x)
|
0
|
0
|
1
|
0
|
1
|
0,017452
|
0,999848
|
0,017455
|
2
|
0,034899
|
0,999391
|
0,034921
|
3
|
0,052336
|
0,99863
|
0,052408
|
4
|
0,069756
|
0,997564
|
0,069927
|
5
|
0,087156
|
0,996195
|
0,087489
|
6
|
0,104528
|
0,994522
|
0,105104
|
7
|
0,121869
|
0,992546
|
0,122785
|
8
|
0,139173
|
0,990268
|
0,140541
|
9
|
0,156434
|
0,987688
|
0,158384
|
10
|
0,173648
|
0,984808
|
0,176327
|
Δημιουργείστε με αυτόν τον τρόπο ένα τυπολόγιο με τις εφαπτομένες γωνιών , χρησιμοποιώντας μόνο δύο κελιά του Excel.
Μάθημα 5
Εμβαδόν κύκλου.
1. Ανοίξτε το παρακάτω αρχείο Power Point :
Απόδειξη τύπου εμβαδού και υπολογισμός του σε κυκλικά σχήματα της πραγματικότητας.
2. Παρακολουθήστε το παρακάτω video.
Πως δικαιολογείται ο τύπος του εμβαδού ενό κύκλου;
3. Kατασκευή
Υιλικά
Ένα φύλλο χαρτί.
Ένας διαβήτης.
Ένας χάρακας.
Ένα ψαλίδι.
Βήμα 1ο :Σε ένα φύλλο χαρτί σχεδιάστε ένα κύκλο με τη βοήθεια ενός διαβήτη.
Βήμα 2ο : Σχεδιάστε με έναν χάρακα 2 κάθετες διαμέτρους του κύκλου.
Βήμα 3ο : Φέρτε άλλες δύο διαμέτρους που διχοτομούν τα τεταρτοκύκλια.
Βήμα 4ο : Κόψτε με το ψαλίδι τους 8 κυκλικούς τομείς που
σχηματίστηκαν.
Βήμα 5ο : Τοποθετήστε στο θρανίο σας τους κυκλικούς τομείς όπως δείχνει η παρακάτω εικόνα :
Βήμα 5ο : Λαμβάνοντας υπόψιν το αρχείο Power Point και το παραπάνω video που είδαμε πως μπορούμε να υπολογίσουμε το εμβαδόν ενός κύκλου;
4. Μέθοδος Αρχιμήδη.
Ας δούμε στο παρακάτω φύλλο εργασίας την μέθοδο του Αρχιμήδη για τον υπολογισμό του εμβαδού ενός κύκλου.
Μέθοδος Αρχιμήδη
5. Αρχείο Sketchpad.
Μέθοδος Αρχιμήδη.
6. Power Point
Ιστορικό μαθηματικό πρόβλημα από τους Αρχαίους Αιγυπτίους.
Με βάση αυτό συζητάμε στην τάξη :
α. Ποια προσεγγιστική τιμή έδιναν στον αριθμό π πο αρχαίοι Αιγύπτιοι;
β. Διαβάστε το ιστορικό σημείωμα στη σελίδα 189 του βιβλίου σας και μελετήστε ιστορικά τις προσεγγίσεις που έδιναν στον αριθμό π οι επιστήμονες.
γ. · Τι το περίεργο κρύβει το παρακάτω ποίημα;
το κύκλου μήκος ίνα ορίση διαμέτρω
παρήγαγεν αριθμόν απέραντον
και ον φευ! ουδέποτε όλον θνητοί θα εύρωσι».
δ. Ποια συμβολή έχει ο Η/Υ στον υπολογισμό του π;
7. Ιστορικά στοιχεία για τον αριθμό π.
Συνδεόμαστε με το ιστολόγιό μου στην ανάρτηση : ΛΙΓΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ και βρίσκουμε ιστορικά στοιχεία για τον αριθμό π.
8. Power Point
Παραδείγματα υπολογισμού του εμβαδού κύκλου.
Μάθημα 6
Δραστηριότητες στα ποσοστά.
1. Γεωμετρικό μοντέλο.
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
||
2. Ποσοστό - Λόγος - κλάσμα.
Ποσοστό
|
Λόγος
|
Κλάσμα
|
Δεκαδικός
|
30%
|
|||
5 στα 100
|
|||
0,15
|
|||
2,4%
|
Ποσοστό
|
1200
|
850
|
2500
|
30%
|
|||
150
|
|||
1000
|
Υποψήφιοι
|
Ψηφίσαντες
|
Ψήφοι
του
εκλεγμένου προέδρου
|
Ποσοστό
Εκλογής
κάθε
προέδρου
|
Α
|
585
|
354
|
|
Β
|
3460
|
1802
|
|
Γ
|
456
|
312
|
|
Δ
|
1295
|
823
|
Δρατηριότητα 2
%
|
Πληθυσμός
|
|
Αστικός
|
58
|
|
Ημιαστικός
|
||
Αγροτικός
|
30
|
|
ΣΥΝΟΛΟ
|
9.600.000
|
Αριθμός αθλητών
|
%
|
|
Ποδόσφαιρο
|
14
|
|
Στίβος
|
10
|
|
Μπάσκετ
|
16
|
|
Βόλεϊ
|
Τόνοι πλαστικού
|
%
|
|
Απορρίπτεται
|
74
|
|
Καίγεται
|
209
|
|
Ανακυκλώνεται.
|
||
ΣΥΝΟΛΟ
|
4560
|
Δ
|
Τ
|
Τ
|
Π
|
Π
|
Σ
|
Κ
|
|
Διάβασμα
|
|||||||
Αθλητισμός
|
|||||||
Παρέα με φίλους
|
|||||||
τηλεόραση
|
|||||||
έξοδος
|
|||||||
ύπνος
|
|||||||
Υπόλοιπος χρόνος
|
Ώρες την εβδομάδα
|
Ποσοστό
|
|
Διάβασμα
|
||
Αθλητισμός
|
||
Παρέα με φίλους
|
||
Τηλεόραση
|
||
Έξοδος
|
||
Ύπνος
|
||
Υπόλοιπος χρόνος
|
Εκατομμύρια κάτοικοι
|
Ποσοστό %
γης
|
|
Μαύροι
|
18
|
13
|
Λευκοί
|
4
|
87
|
Εκατομμύρια κάτοικοι
|
Τετραγωνικά χιλιόμετρα
|
|
Μαύροι
|
18
|
|
Λευκοί
|
4
|
Ποσοστό % πληθυσμού
|
Ποσοστό %
γης
|
|
Μαύροι
|
13
|
|
Λευκοί
|
87
|
Ποσοστό %
πληθυσμού
|
Υποθετική ορθολογική κατανομή ποσοστού
% γης
|
|
Μαύροι
|
||
Λευκοί
|
7 Ποσοστά και άλγεβρα
Mάθημα 7
Η έννοια του εμβαδού επίπεδων σχημάτων.
1. Sketchpad.
Μέτρηση κυλίνδρου.
1. Κατασκευή.
Υλικά
Ενα φύλλο χαρτί Α4.
Πάρτε μια κόλλα Α4 και διπλώστε της μετατρέποντάς την σε ρολό που μοιάζει με κύλινδρο.
Σκεφτείτε :
1. Αν ξεδιπλώσουμε τον : " κύλινδρο" η κόλλα Α4 τι σχέση έχει με την παράλευρη επιφάνεια του;
2. Το εμβαδόν της παράπλευρης επιφάνειας του κυλίνδρου , τι σχέση έχει με το εμβαδόν της κόλλας Α4;
3. Με το εμβαδόν ποιου σχήματος ισούται το εμβαδόν της παράπλευρης επιφάνειας του κυλίνδρου;
4. Ποιος τύπος δίνει το εμβαδόν της παράπλευρης επιφάνειας του κυλίνδρου;
2. Πείραμα.
Υλικά
Ένας ογκομετρικός κύλινδρος από το εργαστήριο χημείας.
Ένα κυλλινδρικό δοχείο ( π.χ βάζο μαγειρικής)
1 μπουκάλι νερό.
Βήαμ 1 : Υπολογίστε τον όγκο του κυλλινδρικού δοχείου μετρώντας τα κατάλληλα δεδομένα και χρησιμοποιώντας τον κατάλληλο μαθηματικό τύπο.
Βήμα 2 : Ρίξτε νερό στο δοχείο μέχρι να γεμίσει.
Βήμα 3 : Αδειάστε στο νερό στον ογκομετρικό κύλινδρο και μετρήστε πόσα ml είναι ο όγκος του;
Βήμα 4 : (Επιβεβαιώνω πειραματικά). Η παραπάνω μέτρηση συμφωνεί με τον αλγεβρικό υπολογισμό;
3. Πρόβλημα χωρίς επαρκή δεδομένα.
Σας έδωσα 3 κυλλινδρικά δοχεία ( βαρέλια) αποθήκευσης λαδιού.
Χρησιμοιήστε όλες τις κατάλληλες μετρήσεις και υπολογισμούς ώστε να διαπιστώσετε την ποσότητα λίτρων λαδιού που μπορούν να αποθηκεύσουν.
4. Πείραμα.
Υλικά
Ένα κυλινδρικό δοχείο ( π.χ ένα βάζο μαγειρικής)
Μικρές πλαστικές μπαλίτσες που αναπηδούν.
1 μπουκάλι νερό.
Ένας ογκομετρητής.
Τοποθετήστε όσες μπαλίτσες μπορείτε στο δοχείο.
Διαπραγματευτείτε τα εξής ερωτήματα :
1. Πόσος είναι ο όγκος του χώρου που μένει κενός και καλύπτεται από τον αέρα στο δοχείο;
2. Τι ποσοστό του συνολικού όγκου του δοχείου καλύπτει ο αέρας;
3. Επιβεβαιώστε ρίχνοντας όσο νερό χωράει στο δοχείο και μετρώντας τον με τη βοήθεια του ογκομετρητή.
Mάθημα 9
Η έννοια του κλάσματος.
1 Sketchpad
Mπείτε στο ιστολόγιό μου : " Διδακτικό υλικό μαθηματικών" στην διεύθυνση : mosxosyliko.blogspot.com και ανοίξτε το αρχείο Sketchpad με τίτλο : "Η έννοια του κλάσματος".
2. Πείραμα
Mάθημα 10
Εισαγωγή μονοτονίας στο γυμνάσιο.
Χρόνος t
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
8
|
Ύψος υ
|
10,5
|
10
|
χ
|
-1
|
0
|
2
|
3
|
y
|
4
|
5
|
13
|
32
|
χ
|
-1
|
0
|
2
|
3
|
y
|
6
|
5
|
-3
|
-22
|
Μάθημα 12
Πυθαγόρειο θεώρημα.
1. Πείραμα.
Σας έδωσα μερικά χρωματισμένα κομμάτια. Ένα κόκκινο τετράγωνο , ένα πράσινο κια ένα μπλε τριγωνάκι και ένα πορτοκαλί τετράπλευρο. Χρησιμοποιήστε τα για να σχηματίσετε με αυτά το μεγάλο άσπρο τετράγωνο της υποτείνουσας του ορθογωνίου τριγώνου.
Mπείτε στο ιστολόγιό μου : " Διδακτικό υλικό μαθηματικών" στην διεύθυνση : mosxosyliko.blogspot.com και ανοίξτε το αρχείο Sketchpad με τίτλο : "Πυθαγόρειο 1"
Δείτε εκεί τη λύση του παζλ.
Διαπιστώστε το πυθαγόρειο με τη βοήθεια του λογισμικού.
3. Εικόνα.
Συζητάμε στη τάξη.
Τι διαπιστώνουμε από την παρακάτω εικόνα;
4. Sketchpad.
Mπείτε στο ιστολόγιό μου : " Διδακτικό υλικό μαθηματικών" στην διεύθυνση : mosxosyliko.blogspot.com και ανοίξτε τα αρχεία Sketchpad με τίτλο : "Πυθαγόρειο 2" , "Πυθαγόρειο 3" , "Πυθαγόρειο 4".
5. Geogebra.
Mπείτε στο ιστολόγιό μου : " Διδακτικό υλικό μαθηματικών" στην διεύθυνση : mosxosyliko.blogspot.com και ανοίξτε το αρχείο Geogebra με τίτλο : "Πυθαγόρειο θεώρημα".
6. Geogebra.
Mπείτε στο ιστολόγιό μου : " Διδακτικό υλικό μαθηματικών" στην διεύθυνση : mosxosyliko.blogspot.com και ανοίξτε το αρχείο Geogebra με τίτλο : "Πυθαγόρειο και γενίκευση".
Μελετήστε τη γενίκευση του πυθαγορείου σε οξυγώνιο και αμβλυγώνιο τρίγωνο.
7. Sketchpad.
Mπείτε στο ιστολόγιό μου : " Διδακτικό υλικό μαθηματικών" στην διεύθυνση : mosxosyliko.blogspot.com και ανοίξτε το αρχείο Sketchpad με τίτλο :" Iστορία Πυθαγορείου θεωρήματος"
Παρακολουθούμε την ιστορία του πυθαγορείου θεωρήματος από τους Αρχαίους Αιγυπτίους μέχρι τη σχολή του Πυθαγόρα.
8. Video
Συνδεόμαστε με την ανάρτηση : ΛΙΓΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ και παρακολουθούμε το ντοκιμανταίρ :"Πυθαγόρειος ο Σάμιος από την τότε ΕΤ3.
9. Πείραμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου