To ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε από τον Μόσχο Αλέξανδρο μαθηματικό του γυμνασίου - Λ.Τ Σημάντρων Χαλκιδικής.

Το όραμά μας για την μαθηματική εκπαίδευση.

Τα μαθηματικά στο διάβα της ιστορικής τους πορείας πέρασαν από διάφορα εξελικτικά στάδια. Αρχικά υπηρετούσαν αποκλειστικά την επίλυση των πραγματικών προβλημάτων του ανθρώπου. Εξελίχθησαν αργότερα σε μια επιστήμη αποδεικτικού συλλογισμού. Η μαθηματική εκπαίδευση ακολούθησε αυτές τις φιλοσοφικές τάσεις ακροβατώντας ανάμεσα σε δύο ακραίους δρόμους. Έναν του απόλυτου φορμαλισμού ( μπουρμπακισμός) και έναν άλλον της χρησιμοθηρικής- πραγματιστικής μαθηματικής παιδείας (φιλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα). Στην σύγχρονη εποχή με την διαδεδομένη χρήση του Η/Υ διανύουμε μια εποχή "νεοενορατισμού" στην διδασκαλία των μαθηματικών. Διαφαίνεται δηλαδή ότι μπορούμε να συγκεράσουμε την αποδεικτική εμπειρία ενός αξιωματικού τυπικού συστήματος με την εξυπηρέτηση των πρακτικών αναγκών της καθημερινής μας ζωής . Οι δύο αυτές συνιστώσες οφείλουν να συνεργάζονται αντί να προσπαθούν να επιβληθούν μονομερώς στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι. Στο γυμνάσιο πρέπει να γίνεται η ιστορικογεννητική παρουσίαση των μαθηματικών εννοιών μελετώντας τα ιστορικά προβλήματα που τις γέννησαν. Έτσι διαφαίνεται η αναγκαιότητα εισαγωγής των εννοιών αυτών και κατανοούνται καλύτερα. Επίσης η διδασκαλία των μαθηματικών πρέπει να συνυφαίνεται με βιωματικές και πειραματικές δράσεις. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές μετατρέπονται σε μικρούς ερευνητές που ακολουθούν τα βήματα των μεγάλων μαθηματικών κάθε εποχής. Κατανοούν τις πρακτικές ανάγκες που γέννησαν τις μαθηματικές θεωρίες και τις αντιλαμβάνονται πλέον ως κατακτήσεις του ανθρώπινου πολιτισμού. Τρίτος πυλώνας είναι η διαδραστική και διερευνητική χρήση του Η/Υ με αξιοποίηση των λογισμικών δυναμικής γεωμετρίας και άλλων εποπτικών και ψηφιακών μέσων. Όλες αυτές οι δράσεις βοηθούν στην ανακάλυψη των μαθηματικών ιδιοτήτων μέσα από τον πειραματισμό. Οφείλουν βέβαια να συνεργαστούν με την απαίτηση για μαθηματική αυστηρότητα αναδεικνύοντας έτσι την "αποδεικτική έξι" των μαθηματικών κατά τον Αριστοτέλη. Η διδασκαλία των μαθηματικών στο λύκειο τώρα ,κατά τη γνώμη μου, πρέπει περισσότερο να επικεντρωθεί στην αποδεικτική συγκρότηση τους. Έτσι διαφαίνεται εντονότερα ότι τα μαθηματικά εξελικτικά δεν παρέμειναν σε μια χρησιμοθηρική συνιστώσα. Εξελίχθηκαν σε ένα πρωτότυπο συλλογιστικό σύστημα απαρτισμένο από κανόνες λογικής συγκρότησης που τα κατέστησαν ως ένα αξιόλογο κι αυτόνομο επίτευγμα του ανθρώπινου πνεύματος.

"Ο άνθρωπος είναι ένα κλάσμα που αριθμητή έχει την πραγματική του αξία και παρονομαστή την ιδέα που έχει για τον εαυτό του. Ο αριθμητής παραμένει ο ίδιος (δηλαδή η πραγματική αξία του ανθρώπου).Γι' αυτό όσο μεγαλύτερος είναι ο παρονομαστής ( η ιδέα για τον εαυτό του) τόσο μικρότερο είναι το κλάσμα (δηλαδή ο άνθρωπος).

Λέων Τολστόι. Ρώσος λογοτέχνης.

Για να φανταστούμε τη χρησιμότητα των μαθηματικών στη ζωή μας αρκεί να φανταστούμε τη ζωή μας χωρίς μαθηματικά.

Λάο Τσε. Κινέζος φιλόσοφος.

Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2011

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ - ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

 

Το σήμα των Διεθνών μαθηματικών Ολυμπιάδων.


Με στόχο την ευγενή άμιλλα . . .
             

75ος  Πανελλήνιος   Μαθητικός   Διαγωνισμός  (Π.Μ.Δ.)  στα  Μαθηματικά «Ο ΘΑΛΗΣ» -   2014


Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (Ε. Μ. Ε.) διοργανώνει τον 75o Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό (Π. Μ. Δ.), «Ο ΘΑΛΗΣ», στα Μαθηματικά, το Σάββατο 1 Νοεμβρίου 2014 και  ώρα 9.00   π.μ
Ο διαγωνισμός απευθύνεται στους μαθητές των Β΄ και Γ΄ τάξεων των Γυμνασίων, όλων των τάξεων των Γενικών Λυκείων και των Επαγγελματικών Λυκείων. Οι δηλώσεις συμμετοχής των ενδιαφερομένων θα υποβληθούν στο σχολείο που φοιτούν, μέχρι και την 24η Οκτωβρίου 2014.



                             ΜΕΤΑΛΛΙΑ ΦΙΛΝΤΣ :
             ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΝΟΜΠΕΛ  ΤΩΝ  ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ.


Το Νόμπελ των μαθηματικών θεωρείται το μετάλλιο Φιλντς που θεσμοθετήθηκε στη δεκαετία του 1930 από τον καναδό μαθηματικό Τζον Φιλντς και περιλαμβάνει και αντίστοιχου ύψους χρηματικό έπαθλο με τα Νόμπελ. Θεωρείται η ύψιστη αναγνώριση για έναν μαθηματικό, και μόνο ένας, ο ιδιόρυθμος ερημίτης Ρώσος μαθηματικός Γκριγκόρι Πέλερμαν, που έλυσε μετά από εκατό χρόνια την υπόθεση του Πουανκαρέ στην αλγεβρική τοπολογία, αρνήθηκε και το βραβείο και τα χρήματα, αν και πάμφτωχος.
Η απόδειξη από τον αινιγματικό ρώσο μαθηματικό Perelman Grigory, στην εδώ και εκατό χρόνια άλυτη Εικασία του Πουανκαρέ , προκάλεσε στον επιστημονικό κόσμο μια αίσθηση και όχι μόνο λόγω της δυσκολίας της εργασίας. Τον Αύγουστο του 2006, ο ρώσος Perelman έγινε το πρώτο πρόσωπο που αρνήθηκε το μετάλλιο Fields, την υψηλότερη τιμή στα μαθηματικά.
Φαίνεται επίσης πιθανόν να αρνηθεί ένα βραβείο 1.000.000 δολαρίων που του προσφέρθηκε από ένα αμερικανικό Ίδρυμα Μαθηματικών, επειδή δεν θεωρεί τους κριτές άξιους να κρίνουν τον ίδιο. Ο Perelman λέγεται ότι περιφρονεί την αυτοδιαφήμιση και περιγράφεται ότι απομονώνεται από την υπόλοιπη μαθηματική κοινότητα.
Κι όπως λέει ένας συνάδελφος του δεν ενδιαφέρεται για χρήματα. Το μεγάλο βραβείο για αυτόν ήταν να αποδείξει το θεώρημα.


Το Μουντιάλ των μαθηματικών. Χρυσό για το Έλληνα φοιτητή.

Ο Γιώργος Σακελλάρης από το Βόλο, τριτοετής φοιτητής του τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αθηνών, κονταροχτυπήθηκε στον παγκόσμιο πανεπιστημιακό μαθηματικό διαγωνισμό με αριστούχους φοιτητές που σπουδάζουν στα μεγαλύτερα και καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου -ανάμεσα σ’ αυτά και το Χάρβαρντ- και κατάφερε να ανέβει στο πιο ψηλό σκαλί του βάθρου. Επικράτησε μεταξύ 480 αριστούχων από ολόκληρο τον κόσμο αποδεικνύοντας την αγάπη του για τα Μαθηματικά, στα οποία έδειξε ιδιαίτερη κλίση από τα πρώτα του μαθητικά χρόνια. Το Πανεπιστήμιο Αθηνών θα τον βραβεύσει για τη διάκρισή του σε ειδική εκδήλωση την Τετάρτη, παρουσία συγγενών, φίλων και συμφοιτητών του, που από την πρώτη στιγμή πίστεψαν στις δυνατότητές του και στάθηκαν στο πλευρό του.

Εκτός όμως από τα Μαθηματικά, ο Γιώργος αγαπά και την μουσική: είναι απόφοιτος του Μουσικού Σχολείου Βόλου και παίζει πιάνο και κιθάρα, ενώ έχει πτυχίο στην αρμονία και δίπλωμα βυζαντινής μουσικής. Στον ελάχιστο ελεύθερο χρόνο που του απομένει φροντίζει να διασκεδάζει με φίλους του, όπως άλλωστε και όλα τα παιδιά της ηλικίας του.      




Πέντε μετάλλια και μια εύφημο μνεία στην Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα

Βρισκόμαστε στην 25η θέση ανάμεσα σε 103 χώρες



Ένα Χρυσό, ένα αργυρό, τρία Χάλκινα μετάλλια και μια εύφημο μνεία έφεραν οι Έλληνες Μαθητές από την 53η Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα, η οποία διοργανώθηκε στην πόλη Mar del Plata της Αργεντινής από τις 4 έως τις 16 Ιουλίου.

Οι νικητές του διαγωνισμού είναι:
Λώλας Παναγιώτης Χρυσό Μετάλλιο
Δημάκης Παναγιώτης Αργυρό Μετάλλιο
Μουσάτωβ Αλέξανδρος Χάλκινο Μετάλλιο
Σκιαδόπουλος Αθηναγόρας Χάλκινο Μετάλλιο
Τσίνας Κωνσταντίνος Χάλκινο Μετάλλιο
Τσαμπασίδης Ζαχαρίας Εύφημη Μνεία



12 ΧΡΟΝΟ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΟ ΣΑΡΩΣΕ ΣΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ!
Αναρτήθηκε από τον/την olympiada στο Ιουλίου 2, 2013


Υπεύθυνος: ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΤΖΑΒΕΛΛΑ

«Ενα δυνατό μυαλό στα 20 του χρόνια μπορεί να ασχολείται με τα μαθηματικά, στα 30 με τη φιλοσοφία και στα 40 με την πολιτική». Για τους 12χρονους δεν είχε πει κάτι ο Βρετανός μαθηματικός και φιλόσοφος, Μπέρτραντ Ράσελ. Κι όμως ο Δημήτρης Μελάς, ο νεαρότερος Ελληνας που διακρίθηκε ποτέ σε Βαλκανική Ολυμπιάδα Μαθηματικών, είναι μαθητής της Στ’ Δημοτικού.
Δημήτρης Μελάς, ο νεαρότερος Ελληνας που διακρίθηκε ποτέ στη διοργάνωση Ηταν φαβορί
«Πήγα εκεί για να γράψω το καλύτερο και τα κατάφερα» δηλώνει στην «Ε» ο νεαρός Δημήτρης, άρτι αφιχθείς από την Τουρκία. Μπορεί ο ίδιος να λέει «δεν περίμενα ότι θα κερδίσω», όσοι τον ξέρουν, όμως, τον θεωρούσαν φαβορί. Τα τελευταία χρόνια, διακρίνεται συνεχώς σε διαγωνισμούς που απευθύνονται σε μαθητές Γυμνασίου, όντας ο ίδιος μαθητής Δημοτικού.

Ο Κωνσταντίνος Τσίνας θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Διεθνή Ολυμπιακή Ομάδα Μαθηματικών στην Κολομβία
Αρθρογράφος: trikalanews
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 10:16



Ο Κωνσταντίνος Τσίνας, μαθητής της Γ’ Τάξης του 1ου ΓΕΛ Τρικάλων προκρίθηκε σε όλες τις φάσεις των Πανελλήνιων Μαθητικών Διαγωνισμών στα Μαθηματικά για μαθητές Λυκείου που πραγματοποιήθηκαν κατά το σχολικό έτος 2012-13.
Μετά την διάκρισή του στην 30η Ελληνική Μαθηματική Ολυμπιάδα όπου κατέκτησε το Χρυσό Μετάλλιο, πέρασε 3ος στην τελική κατάταξη για την Εθνική Ολυμπιακή Ομάδα Μαθηματικών και θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα μαζί με άλλους μαθητές στην 54η Διεθνή Ολυμπιάδα ( Ι.Μ.Ο) που θα πραγματοποιηθεί στην πόλη Santa Marta της Κολομβίας από 18 έως 28 Ιουλίου.



                 27η Βαλκανική   Μαθηματική Ολυμπιάδα
Τέσσερα νέα Ελληνικά Μετάλλια
στην 27η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα



Ολοκληρώθηκε η 27η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα που πραγματοποιήθηκε στη Μολδαβία από 2 έως 8 Μαΐου, με τη συμμετοχή των καλύτερων μαθητών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης στα Μαθηματικά.

Οι έλληνες μαθητές μέλη της ελληνικής ομάδας, συνεχίζοντας τη μεγάλη παράδοση των επιτυχιών των ελληνικών ομάδων στις Βαλκανικές και Διεθνείς Μαθηματικές Ολυμπιάδες, διακρίθηκαν σ΄ αυτή τη διοργάνωση. Συγκεκριμένα:

Ταρατόρης ΕυάγγελοςΑργυρό Μετάλλιο
Τσαμπασίδης ΧάρηςΧάλκινο Μετάλλιο
Βλάχος ΓεώργιοςΧάλκινο Μετάλλιο
Μπραζιτίκος ΚωνσταντίνοςΧάλκινο Μετάλλιο
 

 14η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα Νέων.


Ολοκληρώθηκε η 14η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα Νέων που πραγματοποιήθηκε στο Ramnicu Valcea της Ρουμανίας από 18 έως 22 Ιουνίου 2010 με τη συμμετοχή των καλύτερων μαθητών των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης στα Μαθηματικά.

Τέσσερις ακόμη έλληνες μαθητές, συνέχισαν τη μεγάλη παράδοση των επιτυχιών των ελληνικών ομάδων στις Βαλκανικές και Διεθνείς Μαθηματικές Ολυμπιάδες και διακρίθηκαν σ΄ αυτή τη διοργάνωση. Συγκεκριμένα:
Λώλας ΠαναγιώτηςΕκπ/ρια Τρικάλων ΑθηνάΑργυρό Μετάλλιο
Κωνσταντινίδου Ειρήνη3ο Γυμνάσιο ΘέρμηςΧάλκινο Μετάλλιο
Μάλλιος Ελευθέριος1ο Γυμνάσιο ΆρταςΧάλκινο Μετάλλιο
Σφακιανάκης Κων/νος2ο Γυμνάσιο ΗρακλείουΧάλκινο Μετάλλιο





36 Ασκήσεις Γεωμετρίας από Βαλκανικές Μαθηματικές Ολυμπιάδες

  ΑΣΚΗΣΗ 1η
Έστω τρίγωνο ΑΒΓ και ευθεία ε που διέρχεται από το έκκεντρο και τέμνει τον εγγεγραμμένο κύκλο στα σημεία Δ και Ε και τον περιγεγραμμένο κύκλο στα σημεία F και G (D ανάμεσα στα σημεία F  και G). Να αποδείξετε ότι (DF)(EG) >= ρ2, όπου ρ η ακτίνα του εγγεγραμμένου κύκλου. Να εξετάσετε πότε ισχύει η ισότητα;     
3rd Balkan Mathematical Olympiad 1986

ΑΣΚΗΣΗ 2η
Έστω τρίγωνο ΑΒΓ και Ρ σημείο του επιπέδου του τριγώνου τέτοιο ώστε τα τρίγωνα ΡΑΒ, ΡΒΓ και ΡΓΑ να έχουν την ίδια περίμετρο και το ίδιο εμβαδόν. Να αποδείξετε ότι:
α) αν το σημείο Ρ είναι εσωτερικό σημείο του τριγώνου ΑΒΓ, τότε το τρίγωνο  είναι ισόπλευρο
β) αν το σημείο Ρ είναι εξωτερικό σημείο του τριγώνου ΑΒΓ, τότε το τρίγωνο  είναι ορθογώνιο.
3rd Balkan Mathematical Olympiad 1986

ΑΣΚΗΣΗ 3η
Δύο κύκλοι Κ1, Κ2 με κέντρα Ο1, Ο2 και ακτίνες 1 καιαντιστοίχως τέμνονται στα σημεία Α και Β. Έστω ΑΓ μία χορδή του κύκλου της οποίας το μέσο βρίσκεται στον κύκλο Κ1. Να βρεθεί το μήκος της χορδής ΑΓ.
4th Balkan Mathematical Olympiad 1987

ΑΣΚΗΣΗ 4η
Έστω τρίγωνο ΑΒΓ και ΓΗ, ΓΛ  και ΓΜ είναι το ύψος, η διχοτόμος και η διάμεσος του τριγώνου. Αν ισχύει:  
να υπολογίσετε τις γωνίες του τριγώνου ΑΒΓ.
5th  Balkan Mathematical Olympiad 1988

ΑΣΚΗΣΗ 5η
Έστω τρίγωνο ΑΒΓ και ε μία ευθεία που τέμνει τις πλευρές ΑΒ και ΑΓ στα σημεία Β1 και Γ1 αντιστοίχως , έτσι ώστε η κορυφή Α και το βαρύκεντρο G του τριγώνου να ανήκουν στο ίδιο ημιεπίπεδο που ορίζεται από την ευθεία
 ε. Να αποδείξετε ότι (ΒΒGΓ1) + (ΓΓ1GΒ1) >= (ΑΒΓ). Να εξετάσετε πότε ισχύει η ισότητα.
6th Balkan Mathematical Olympiad 1989

ΑΣΚΗΣΗ 6η
Έστω Α1Β1Γ1 το ορθικό τρίγωνο ενός οξυγωνίου τριγώνου ΑΒΓ και Α2 , Β2 και Γ2 τα σημεία επαφής του εγγεγραμμένου κύκλου στο τρίγωνο Α1Β1Γ1 , με τις πλευρές του. Να αποδείξετε ότι οι ευθείες του Euler των τριγώνων Α2Β2Γ2 και ΑΒΓ ταυτίζονται.
7th Balkan Mathematical Olympiad 1990

ΑΣΚΗΣΗ 7η
Έστω οξυγώνιο τρίγωνο ΑΒΓ και Μ τυχαίο σημείο του τόξου ΑΒ (που δεν περιλαμβάνει το σημείο Γ)  του περιγεγραμμένου κύκλου του τριγώνου .Από το σημείο Μ φέρουμε κάθετη στην ακτίνα ΟΑ που τέμνει τις πλευρές ΑΒ και ΑΓ στα σημεία Κ και Λ αντιστοίχως. Επίσης από το Μ φέρουμε κάθετη στην ακτίνα ΟΒ  που τέμνει τις πλευρές ΑΒ και ΒΓ στα σημεία Ν και Ρ αντιστοίχως. Αν ΚΛ = ΜΝ, να αποδείξετε ότι: γωνΜΛΡ =γωνΓ.
8th  Balkan Mathematical Olympiad 1991

ΑΣΚΗΣΗ 8η
Έστω τρίγωνο ABC και D, Ε και F τυχαία σημεία των πλευρών του BCCA και ΑΒ αντιστοίχως. Αν το τετράπλευρο ΑFDΕ είναι εγγράψιμο σε κύκλο   
9th Balkan Mathematical Olympiad 1992

ΑΣΚΗΣΗ 9η
Οι κύκλοι C1C2  με κέντρα Ο, Ο2 εφάπτονται εξωτερικά στο σημείο Τ .Έστω ο κύκλος C με κέντρο Ο που εφάπτεται των κύκλων C1 και C2 στα σημεία Α και Β αντιστοίχως έτσι ώστε τα κέντρα Ο1 και Ο2  να βρίσκονται στο εσωτερικό του κύκλου C. Η κοινή εφαπτομένη των κύκλων C1 και C2 στο σημείο Τ τέμνει τον κύκλο C στα σημεία Κ και Λ .Αν Δ το μέσο του ευθύγραμμου τμήματος ΚΛ, να αποδείξετε ότι : γωνΟ1ΟΟ2 =γωνΑΔΒ. 
10th  Balkan Mathematical Olympiad 1993

ΑΣΚΗΣΗ 10η
Έστω Α και Β τα σημεία τομής των πλευρών κύκλων C1: (Ο1, ρ1) και C2 : (Ο2, ρ2) με ρ1 < ρ2 και γωνΟ1ΑΟ2 = 900 . Η ευθεία Ο1Ο2τέμνει τον κύκλο C1 στα σημεία C και D και τον κύκλο C2 στα σημεία E και F. Το σημείο Ε βρίσκεται μεταξύ των σημείων C καιD και το σημείο D μεταξύ των σημείων Ε και F . Η ΒΕ τέμνει τον κύκλο C1 στο σημείο Κ και την AC στο σημείο Μ, ενώ η BD τέμνει τον κύκλο C2 στο σημείο L και την AF στο Ν. Να αποδείξετε ότι:
12th Balkan Mathematical Olympiad 1995

ΑΣΚΗΣΗ 11η
Έστω κυρτό τετράπλευρο ABC με γωνABC+ γωνBCD < 1800 και Ε το σημείο τομής των ευθειών ΑΒ και CD. Να αποδείξετε ότι γωνABC=γωνADC , αν και μόνο αν
                                   AC2 = (CD)(CE) – (AB)(AE).   
Bulgarian Mathematical Olympiad 1996

ΑΣΚΗΣΗ 12η
Δύο κύκλοι C1 και C2 με κέντρα Ο1 και Ο2 αντιστοίχως εφάπτονται εξωτερικά στο σημείο C. Ένας τρίτος κύκλος C με κέντρο O εφάπτεται εξωτερικά με τους κύκλους C1 και C2 στα σημεία M και N αντιστοίχως. Έστω l η κοινή εφαπτομένη των κύκλων C1 και C2 στο σημείο C και AB η διάμετρος του κύκλου C.Aν η ευθεία l είναι κάθετη στην ΑΒ (τα σημεία Ο1 και Α ανήκουν στο ίδιο ημιεπίπεδο που ορίζεται από την ευθεία l), να αποδείξετε ότι οι ευθείες ΑΟ2, ΒΟ1 και l διέρχονται από το ίδιο σημείο.
Bulgarian Mathematical Olympiad 1996 Round 3       

ΑΣΚΗΣΗ 13η
Έστω Ο και G το περίκεντρο και το κέντρο βάρους του τριγώνου ΑΒΓ αντιστοίχως. Αν R είναι η ακτίνα του περιγεγραμμένου κύκλου και ρ η ακτίνα του εγγεγραμμένου κύκλου στο τρίγωνο ΑΒΓ, να αποδείξετε ότι:
13th Balkan Mathematical Olympiad 1996

ΑΣΚΗΣΗ 14η
Έστω ABCDE κυρτό πεντάγωνο και MNPQR τα μέσα των πλευρών ABBCCDDEEA αντιστοίχως. Αν τα τμήματα AP,BQCRDM διέρχονται από το ίδιο σημείο Ο, να αποδείξετε ότι και το ΕΝ διέρχεται από το σημείο Ο.
13th Balkan Mathematical Olympiad 1996

ΑΣΚΗΣΗ 15η
9 σημεία είναι τοποθετημένα μέσα σε ένα τετράγωνο πλευράς 1. Να αποδείξετε ότι υπάρχουν 3 σημεία από αυτά τέτοια ώστε το εμβαδόν του τριγώνου που σχηματίζουν να μην είναι μεγαλύτερο του 1/8 .
1st Balkan Junior Mathematical Olympiad 1997

ΑΣΚΗΣΗ 16η
Έστω τρίγωνο ΑΒΓ και Ι το κέντρο του εγγεγραμμένου κύκλου του. Αν Δ, Ε είναι τα μέσα των ΑΒ και ΑΓ και οι ΒΙ και ΓΙ τέμνουν την ΔΕ στα σημεία Κ και Λ αντιστοίχως, να αποδείξετε ότι:
                                      ΑΙ + ΒΙ + ΓΙ > ΒΓ + ΚΛ .
1st Balkan Junior Mathematical Olympiad 1997

ΑΣΚΗΣΗ 17η
Έστω τρίγωνο ΑΒΓ με πλευρές α, β, γ και R η ακτίνα του περιγεγραμμένου κύκλου. Αν ισχύει
α R(β + γ), να υπολογίσετε τις γωνίες του τριγώνου ΑΒΓ. 
1st  Balkan Junior Mathematical Olympiad 1997

ΑΣΚΗΣΗ 18η
Έστω κυρτό τετράπλευρο ΑΒCD και Ο εσωτερικό σημείο του τετραπλεύρου , τέτοιο ώστε:
                                  ΟΑ2 + ΟΒ2 + ΟC2 + ΟD2 = 2Ε
όπου Ε το εμβαδόν του τετραπλεύρου ΑΒCD. Να αποδείξετε ότι το τετράπλευρο ΑΒCD είναι τετράγωνο με κέντρο το σημείο Ο.
14th Balkan Mathematical Olympiad 1997

ΑΣΚΗΣΗ 19η
Έστω κυρτό πεντάγωνο ΑΒΓΔΕ με ΑΒ = ΑΕ = 1 και γωνABC=γωνDEA= 900 και ΒC + DΕ =1. Να βρεθεί το εμβαδόν του πενταγώνου .
2nd Balkan Junior Mathematical Olympiad 1998

ΑΣΚΗΣΗ 20η
Έστω τετράπλευρο ABCD τέτοιο ώστε AD = CD και γωνDAB=γωνABC < 900 . Η ευθεία που διέρχεται από το σημείοD και από το μέσο της πλευράς BC τέμνει την ευθεία ΑΒ στο σημείο Ε. Να αποδείξετε ότι γωνBEC=γωνDAC .
XLVII Bulgarian Mathematical Olympiad 1998 Round 3

ΑΣΚΗΣΗ 21η
Έστω κυρτό τετράπλευρο εγγεγραμμένο σε κύκλο (Ο, R), το Ο είναι εσωτερικό σημείο του τετραπλεύρου. Να αποδείξετε ότι το εμβαδόν του τετραπλεύρου του οποίου οι κορυφές είναι οι προβολές του σημείου τομής των διαγωνίων του στις πλευρές του τετραπλεύρου δεν μπορεί να ξεπεράσει το ½(ABCD) .
Bulgarian Mathematical Olympiad 1999 Round 3 

ΑΣΚΗΣΗ 22η
Έστω οξυγώνιο τρίγωνο ΑΒΓ και G το βαρύκεντρο του. Από τοG φέρουμε τις κάθετες GMGP και GN προς στις πλευρές ΑΒ, ΑΓ και ΒΓ αντιστοίχως. Να αποδείξετε ότι:
16th Balkan Mathematical Olympiad 1999

ΑΣΚΗΣΗ 23η
Ένα ημικύκλιο με διάμετρο EF πάνω στην πλευρά BC ενός τριγώνου ABC εφάπτεται στις πλευρές ΑΒ και AC στα σημεία Qκαι P αντιστοίχως. Να αποδείξετε ότι το σημείο τομής Κ των ΕΡ και FQ βρίσκεται πάνω στο ύψος του  τριγώνου ABC από την κορυφή A.
4th  Balkan Junior Mathematical Olympiad 2000

ΑΣΚΗΣΗ 24η
Έστω τρίγωνο ABC εγγεγραμμένο σε κύκλο. Αν D το σημείο τομής της εφαπτομένης του κύκλου στο σημείο A με την ευθείαBCE το σημείο τομής της  εφαπτόμενης του κύκλου στο σημείοB με την ευθεία CA και F το σημείο τομής της εφαπτομένης του κύκλου στο σημείο C με την ευθεία AB, τότε να αποδείξετε ότι τα σημεία DE και F είναι συνευθειακά.
FYROM Mathematical Olympiad 2001

ΑΣΚΗΣΗ 25η
Έστω κυρτό πολύγωνο με 1415 πλευρές το οποίο έχει περίμετρο 2001. Να αποδείξετε ότι υπάρχουν τρεις κορυφές του πολυγώνου που σχηματίζουν τρίγωνο με εμβαδόν μικρότερο του 1.
5th Balkan Junior Mathematical Olympiad 2001

ΑΣΚΗΣΗ 26η
Δύο κύκλοι με διαφορετικές ακτίνες τέμνονται στα σημεία Α και Β. Αν ΜΝ και ST είναι οι κοινές εφαπτόμενες των δύο κύκλων, όπου Μ, S ανήκουν στον ένα κύκλο και Ν, Τ ανήκουν στον άλλο, να αποδείξετε ότι τα ορθόκεντρα Η1, Η2, Η3 και Η4 των τριγώνων ΑΜΝ, ASTBMN και BST αντιστοίχως, είναι κορυφές ορθογωνίου.
19th Balkan Mathematical Olympiad 2002

ΑΣΚΗΣΗ 27η
Έστω τρίγωνο ABC και τα σημεία  D και E επί των ευθειών CBκαι CA τέτοια ώστε:  
                                    CD = CE = ½ (AC +BC) .
Αν Η είναι το ορθόκεντρο του τριγώνου ABC και P το μέσο του τόξου ΑΒ του περιγεγραμμένου κύκλου του τριγώνου ΑBC , να αποδείξετε ότι η ευθεία DE διχοτομεί το ευθύγραμμο τμήμα HP.
Serbia and Montenegro Mathematical Olympiad 2003  

ΑΣΚΗΣΗ 28η
Έστω τρίγωνο ΑBC με AB ≠ AC και έστω D το σημείο τομής της εφαπτομένης του περιγεγραμμένου του κύκλου στο σημείο Α με την ευθεία CB. Αν Ε και F είναι σημεία των μεσοκαθέτων των πλευρών AB και AC τέτοια ώστε οι ΒΕ , BC κάθετες  και CFBCεπίσης κάθετες, να αποδείξετε ότι τα σημεία DE και F είναι συνευθειακά.  
20th Balkan Mathematical Olympiad 2003

ΑΣΚΗΣΗ 29η
Έστω τρίγωνο ABC και D σημείο της πλευράς BC. Αν E και Fείναι τα ίχνη των καθέτων από το σημείο D στις AB και ACαντιστοίχως και P το σημείο τομής των ευθειών BF και CE, να αποδείξετε ότι το AP είναι ύψος του τριγώνου ABC, αν και μόνο  αν η AD είναι διχοτόμος του τριγώνου ABC.
Romanian Junior Mathematical Olympiad 2004 

ΑΣΚΗΣΗ 30η
Έστω οξυγώνιο τρίγωνο ΑΒΓ εγγεγραμμένο σε κύκλο C .Η εφαπτομένη του κύκλου στο σημείο Α τέμνει την προέκταση της πλευράς ΒΓ στο σημείο Ρ. Αν Μ είναι το μέσο του ευθύγραμμου τμήματος ΑΡ,  R το σημείο τομής του ΜΒ με τον κύκλο και  S το σημείο τομής του PR με τον κύκλο (διαφορετικό από το R),νααποδείξετε ότι ΑΡ//RC.
9th Balkan Junior Mathematical Olympiad 2005

ΑΣΚΗΣΗ 31η
Έστω παραλληλόγραμμο ABCD και Μ, Ν,P και Q τα μέσα των πλευρών του ABBCCA και DA αντιστοίχως. Αν ενώσουμε τις κορυφές του παραλληλογράμμου με τα σημεία Μ, Ν, P και Qτότε σχηματίζεται ένα οκτάγωνο , του οποίου να βρείτε το εμβαδόν συναρτήσει του εμβαδού του παραλληλογράμμουABCD.
Albanian Mathematical Olympiad Selection Team Test 2005   

ΑΣΚΗΣΗ 32η
Έστω δύο κύκλοι C1 , C2 που τέμνονται στα σημεία Α και Β. Η εφαπτομένη του κύκλου C2 στο σημείο Α τέμνει τον κύκλο C1στο σημείο C και η εφαπτομένη του κύκλου C1 στο σημείο Α τέμνει τον κύκλο C2 στο σημείο DMία ευθεία από το σημείο Α στο εσωτερικό της γωνίας CAD τέμνει τους κύκλους C1C2 στα σημεία Ν και Μ αντιστοίχως και τον περιγεγραμμένο κύκλο του τριγώνου ACD στο σημείο Ρ. Να αποδείξετε ότι ΑΜ = ΝΡ.
Romanian Junior  Mathematical Olympiad 2005

ΑΣΚΗΣΗ 33η
Έστω τρίγωνο ABC και Μ σημείο της πλευράς BC τέτοιο ώστεBM:BC = k , Ν σημείο της πλευράς CA τέτοιο ώστε CN:CA=l(el) και Ρ σημείο της πλευράς ΑΒ τέτοιο ώστε AP:AB =m. Αν D είναι το σημείο τομής των AM και BNE το σημείο τομής των BN καιCPF είναι το σημείο τομής των  CP και AM και k + l + m  = 1, να αποδείξετε ότι:
                                   (DEF) = (BMD) + (CNE) + (APF) . 
Moldovian Mathematical Olympiad  2005

ΑΣΚΗΣΗ 34η
Έστω G το βαρύκεντρο τριγώνου ABC .Να αποδείξετε ότι:
Serbia & Montenegro Mathematical Olympiad 2005

ΑΣΚΗΣΗ 35η
Έστω οξυγώνιο τρίγωνο ΑΒC περιγεγραμμένο σε κύκλο και έστω D και E τα σημεία επαφής με τις πλευρές ΑΒ και ACαντιστοίχως. Αν Χ και Y είναι τα σημεία τομής των διχοτόμων των γωνιών C και Bμε την ευθεία DE και Ζ το μέσο της ΒC, να αποδείξετε ότι το τρίγωνο ΧYΖ είναι ισόπλευρο, αν και μόνο αν γωνΑ = 600.
22th Balkan Mathematical Olympiad 2005

ΑΣΚΗΣΗ 36η
Έστω ισοσκελές τρίγωνο ABC (ΑΒ = AC) με γωνBAC < 600 και D,E εσωτερικά σημεία της πλευράς AC, τέτοια ώστε EB = ED και γωνABD= γωνCBE . Αν οι διχοτόμοι των γωνιών ACB και BDCτέμνονται στο σημείο Ο, να υπολογίσετε τη γωνία  COD.
Balkan Mathematical Olympiad junior 2006 



Θέματα πολλών προηγούμενων ετών στις διεθνείς μαθηματικές ολυμπιάδες θα βρείτε : εδώ. 


Προτεινόμενα θέματα για συμμετοχή σε ελληνικούς μαθηματικούς διγωνισμούς θα βρείτε στην ίδια ιστοσελίδα :εδώ. 




Θέματα και λύσεις προηγούμενων ετών του διαγωνισμού της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας εδώ.



3. O διαγωνισμός  Kangaroo (Καγκουρό ).



Ο διαγωνισμός διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά και είναι σε μορφή ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής.

Τα θέματα είναι, γενικά, βατά και δεν απαιτούν ιδιαίτερες γνώσεις μαθηματικών. Η ύλη που διδάχθηκαν οι μαθητές στην τάξη τους αρκεί για να απαντηθούν όλες οι ερωτήσεις του διαγωνισμού, στο επίπεδο που διαγωνίζεται ο εκάστοτε μαθητής.

Οι περισσότερες ερωτήσεις είναι πρωτότυπες ενώ πολλές διατυπώνονται με διασκεδαστικό τρόπο.

Υπάρχουν πέντε διαφορετικά επίπεδα θεμάτων ανάλογα με την τάξη του μαθητή. Είναι ως εξής:

Επίπεδο 1: απευθύνεται σε μαθητές της Γ΄ και Δ΄ τάξης Δημοτικού,
Επίπεδο 2: απευθύνεται σε μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης Δημοτικού,
Επίπεδο 3: απευθύνεται σε μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης Γυμνασίου,
Επίπεδο 4: απευθύνεται σε μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου και Α΄ τάξης Λυκείου.
Επίπεδο 5: απευθύνεται σε μαθητές της Β΄ και Γ΄ τάξης Λυκείου.

Οι μαθητές καλούνται να απαντήσουν σε 30 ερωτήσεις (εκτός από το Επίπεδο 1 όπου οι ερωτήσεις είναι 24) κλιμακούμενης δυσκολίας.

Οι πρώτες 10 ερωτήσεις (8 στη περίπτωση του Επιπέδου 1) είναι ιδιαίτερα εύκολες και βαθμολογούνται από 3 μονάδες η καθεμία.
Οι επόμενες 10 ερωτήσεις (8 στη περίπτωση του Επιπέδου 1) είναι επίσης αρκετά εύκολες και βαθμολογούνται από 4 μονάδες η καθεμία.
Οι τελευταίες 10 ερωτήσεις (8 στη περίπτωση του Επιπέδου 1) είναι κατά τι δυσκολότερες, χωρίς να είναι δύσκολες, και βαθμολογούνται από 5 μονάδες η καθεμία.

Υπάρχει αρνητική βαθμολογία μίας μονάδας για κάθε εσφαλμένη απάντηση. Οι ερωτήσεις που αφήνονται αναπάντητες, δεν βαθμολογούνται.

Τα θέματα προβάλλουν στην εφαρμογή των μαθηματικών στην καθημερινή ανθρώπινη δραστηριότητα.

Το Υπουργείο Παιδείας ενθαρρύνει τους μαθητές να συμμετέχουν σ΄ αυτό το διαγωνισμό και εκδίδει κάθε χρόνο σχετική εγκύκλιο προς τα σχολεία της χώρας.


Ο επόμενος διαγωνισμός Καγκουρό θα διεξαχθεί το Σάββατο 19 Μαρτίου 2011 στις 09.00 το πρωί.


Η ιστοσελίδα του διαγωνισμού είναι η  :  http://www.kangaroo.gr/
Δείγματα παλαιότερων θεμάτων θα βρείτε εδώ.


Ενδεικτικά θα παρουσιάσω μερικά θέματα για να φανεί η φιλοσοφία τους :


1) Σε ένα ίσιο μονοπάτι φύτεψαν τριανταφυλλιές και από τις δύο πλευρές του. Η κάθε τριανταφυλλιά ήταν 2 μέτρα μακριά από τις διπλανές της. Αν το μονοπάτι είναι 20 μέτρα μήκος, πόσες τριανταφυλλιές φύτεψαν; A) 22 B) 20 Γ) 12 Δ) 11 E) 10

2) Αν ο x είναι ακέραιος αριθμός μικρότερος του 0, ποιος από τους ακόλουθους είναι ο πιο μεγάλος; A) x +1 B) 2x Γ) −2x Δ) 6x +2 E) x − 2

3) Ένας περιηγητής περπάτησε για 2 ώρες μια διαδρομή που είχε την εξής μορφή: πρώτα ένα επίπεδο τμήμα, μετά ένα ανηφορικό και τέλος επιστροφή (πρώτα κατηφορίζοντας και μετά το επίπεδο τμήμα). Η ταχύτητά του ήταν 4 χλμ. ανά ώρα στο επίπεδο τμήμα, 3 χλμ. ανά ώρα στο ανηφορικό και 6 χλμ. ανά ώρα στο κατηφορικό. Πόσο είναι το μήκος της διαδρομής;
Α) Δεν μπορούμε να συμπεράνουμε τίποτα , Β) 6 χλμ , Γ) 7,5 χλμ Δ) 8χλμ Ε) 10 χλμ

(Θέματα Α και Β γυμνασίου 2007)

1) Ένας διεθνής οργανισμός έχει 32 μέλη. Κάθε χρόνο το πλήθος των μελών αυξάνει κατά 50% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά. Πόσα μέλη θα έχει ο οργανισμός σε τρία χρόνια;


A) 182 B) 128 Γ) 108 Δ) 96 E) 80

2) Δύο σχολεία παίρνουν μέρος στο ενδοσχολικό πρωτάθλημα πιγκ-πογκ. Κάθε σχολείο έχει από 5 αθλητές. Σε κάθε ματς παίζουν δύο αθλητές του ενός σχολείου εναντίον δύο αθλητών του άλλου σχολείου, και αυτό γίνεται με όλους τους δυνατούς τρόπους. Κάθε ζευγάρι από το ένα σχολείο αντιμετωπίζει κάθε ζευγάρι του άλλου σχολείου ακριβώς μία φορά. Σε πόσα ματς θα παίξει ο κάθε μαθητής;

A) σε 10 ματς B) σε 20 ματς Γ) σε 30 ματς Δ) σε 40 ματς E) σε 50 ματς

3) Σε ένα χωριό οι κάτοικοι έχουν ανά δύο διαφορετικό αριθμό από τρίχες στα μαλλιά του κεφαλιών τους (μπορεί να είναι και μηδέν). Κανένας δεν έχει ακριβώς 2007 τρίχες. Από όλους τους κατοίκους του χωριού, ο Γιάννης έχει τον μεγαλύτερο αριθμό από τρίχες στα μαλλιά του. Οι κάτοικοι του χωριού είναι περισσότεροι από τον αριθμό τριχών που έχει στα μαλλιά του ο Γιάννης. Ποιος είναι ο μέγιστος αριθμός κατοίκων που μπορεί να έχει το χωριό;

A) 1 B) 2006 Γ) 2007 Δ) 2008 E) 2009

( Θέματα γ΄ γυμνασίου και Α΄λυκείου 2007)


1) Στις εισαγωγικές εξετάσεις ενός Πανεπιστημίου, οι υποψήφιοι πρέπει να απαντήσουν σωστά σε τουλάχιστον 80% των ερωτήσεων. Μέχρι τώρα ο Πέτρος έχει ασχοληθεί με 15 ερωτήσεις. Δεν ήξερε τις απαντήσεις σε 5 από αυτές ενώ είναι βέβαιος ότι απάντησε σωστά στις υπόλοιπες 10. Αν απαντήσει σωστά όλες τις ερωτήσεις με τις οποίες δεν έχει ασχοληθεί ακόμη, τότε ο τελικός του βαθμός θα είναι ακριβώς 80%. Πόσες ερωτήσεις έχει το διαγώνισμα;

A) 20 Β) 25 Γ) 30 Δ) 35 E) 40

2) Δίνεται ένα τετράγωνο ΑΒΓΔ πλευράς μήκους 1. Σχεδιάζουμε όλα τα δυνατά τετράγωνα τα οποία έχουν τουλάχιστον δύο κοινές κορυφές με το ΑΒΓΔ. Τότε το εμβαδόν της περιοχής που καλύπτεται από ένα ή περισσότερα από αυτά τα τετράγωνα είναι : A) 5 B) 6 Γ) 7 Δ) 8 E) 9

3) Ένα νησί κατοικείται από ιππότες και από κανίβαλους. Κάθε ιππότης λέει πάντα την αλήθεια και κάθε κανίβαλος λέει πάντα ψέματα. Κάποτε ζητήθηκε από έναν κάτοικο, που λεγόταν Α, να δώσει πληροφορίες για τον εαυτό του καθώς και για έναν δεύτερο κάτοικο του νησιού, που λεγόταν Β. Εκείνος απάντησε ότι τουλάχιστον ένας από τους Α και Β είναι ψεύτης. Ποιες από τις ακόλουθες προτάσεις είναι αληθής;
Α) Ο A δεν έχει την δυνατότητα να ισχυριστεί όσα είπε
Β) Και οι δύο είναι ψεύτες.
Γ) Και οι δύο είναι ιππότες.
Δ) Ο A είναι ψεύτης και ο B είναι ιππότης. Ε) Ο B είναι ψεύτης και ο Α είναι ιππότης.

4) Σε ένα χρηματοκιβώτιο υπάρχουν μερικά περιδέραια (τουλάχιστον δύο). Όλα τα περιδέραια έχουν το ίδιο πλήθος από διαμάντια (τουλάχιστον δύο) και το συνολικό πλήθος των διαμαντιών στο χρηματοκιβώτιο είναι πάνω από 200 αλλά κάτω από 300. Αν μας έλεγε κανείς το ακριβές πλήθος των διαμαντιών στο χρηματοκιβώτιο, τότε θα μπορούσαμε να συμπεράνουμε, χωρίς καμία αμφιβολία, και το ακριβές πλήθος των περιδέραιων. Πόσα είναι τα περιδέραια στο χρηματοκιβώτιο;

A) 16 Β) 17 Γ) 19 Δ) 25 E) άλλη απάντηση

( Θέματα Β΄και Γ΄Λυκείου 2007)



4. Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ PISA TOY OOSA.
 Πρόκειται για το παγκόσμιο διαγωνισμό Μαθηματικών PISA που διεξάγει ο ΟΟΣΑ σε 30 χώρες συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Στα πλαίσια του διαγωνισμού PISA διεξάγεται στατιστική έρευνα που έχει σαν στόχο να βαθμολογήσει το επίπεδο της μαθηματικής παιδείας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε κάθε χώρα χωριστά. Ο διαγωνισμός γίνεται κάθε τρία χρόνια. Τελευταία έγινε το έτος 2000 και συμμετείχε δειγματικός αριθμός Ελληνικών Σχολείων.

Δείγματα των θεμάτων του διαγωνισμού PISA θα βρείτε στο ιστολόγιο :
http://blogs.sch.gr/mchalkou-p/2009/01/23/290/



Οι παραπάνω διαγωνισμοί είναι εγκεκριμμένοι από το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας και διεξάγονται στην χώρα μας υπό την εποπτεία και οργάνωσή του.



ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΤΗΣ Ε.Μ.Ε

Η ελληνική μαθηματική εταιρεία εδώ και πολλά χρόνια εκδίδει μαθηματικά περιοδικά για μαθητές γυμνασίου και λυκείου. Η θεματική των περιοδικών αυτών περιέχει ασκήσεις από την ύλη του μαθήματος αλλά και σύγρονες εξελίξεις στην επιστήμη των μαθηματικών καθώς και στοιχεία από τη διδακτική τους , την ιστορία , την Παιδαγωγική , την ψυχολογία. Επίσης αναδεικνύονται εφαρμογές από την πληροφορική , διασκεδαστικά μαθηματικά , η μαγεία των αριθμών , έξυπνες ασκήσεις που απαιτούν ευρηματικότητα , σπαζοκεφαλιές , η άσκηση του μήνα κ.α.

Εκδίδονται τριών ειδών περιοδικά

α. Ο μικρός Ευκλείδης   ( για μαθητές δημοτικού)

β. Ευκλείδης α΄        ( για μαθητές γυμνασίου)


γ. Ευκλείδης Β           ( για μαθητές λυκείου).


Υπάρχει βέβαια και ο Ευκλείδης γ  για μαθηματικούς.

Τα παραπάνω περιοδικά τυγχάνουν της έγκρισης του Υπουργείου Παιδείας.



1. Πληροφορίες για τα περιοδικά της Ε.Μ.Ε   , τιμοκατάλογος και τρόποι παραγγελίας εδώ.
2.  Πλήρη ύλη από τεύχη των περιοδικών "Ευκλείδης"
    κι όχι μόνο παρελθόντων ετών για  ηλεκτρονικό διάβασμα εδώ.



Άλλη έκδοση της Ε.Μ.Ε είναι η : " ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ".

Αρχείο τευχών του περιοδικού θα βρείτε στην διεύθυνση : www.hms.gr/node/322


Αστρολάβος

Περιοδική έκδοση του Κέντρου Μαθηματικού & Εκπαιδευτικού Λογισμικού (ΚΜΕΛ)      
Αρχείο τευχών του θα βρείτε στην διεύθυνση : www.hms.gr/node/156



" Απολλώνιος " : περιοδική έκδοση του παραρτήματος Ημαθίας Ε.Μ.Ε.

 


Στην διεύθυνση : http://lisari.blogspot.com/2011/05/blog-post_2400.html θα βρείτε σε ηλεκτρονική μορφή τα 4 πρώτα τεύχη του καθώς και πληροφορίες γαι την ύλη του και την συντακτική του επιτροπή.



"Μαθηματικό Βήμα" : Έκδοση της κυπριακής Μαθηματικής Εταιρείας.

Η Κυπριακή Μαθηματική Εταιρεία έχει προβεί στην έκδοση ενδιαφέροντος περιοδικού με τίτλο : " Μαθηματικό Βήμα". Μπορείτε να διαβάσετε ηλεκτρονικά ορισμένα τεύχη του κάνοντας κλικ : εδώ.

Ηλεκτρονικό περιοδικό : " Όπερ Έδει δείξε"

Τελευταία εμφανίζονται στο διαδίκτυο και ηλεκτρονικά περιοδικά με μαθηματικό περιοεχόμενο.Ένα τέτοιο είναι το : " Όπερ Έδει Δείξαι " των μαθηματικών Γιάννη Απλακίδη και  Νίκου Ζανταρίδη. Μπορείτε να το βρείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση :http://www.operedidixe.gr/.



Περιοδικό Quantum

Το Quantun έκλεισε την πρώτη περίοδο κυκλοφορίας του στα ελληνικά τον Αύγουστο του 2001.

• Ένα από τα πλέον έγκυρα διεθνή εκπαιδευτικά/επιστημονικά περιοδικά, προσέφερε επί 8 χρόνια μέσα από τις σελίδες του την τεκμηριωμένη γνώση, αποκαλύπτοντας στο ελληνικό κοινό τη γοητεία των φυσικών επιστημών και των μαθηματικών.

• Συνολικά κυκλοφόρησαν 44 τεύχη. Για όσο χρόνο θα υπάρχουν διαθέσιμα αντίτυπά τους, μπορείτε να τα προμηθεύεστε από το παρόν ηλεκτρονικό κατάστημα, από το βιβλιοπωλείο ή και από τα γραφεία των Εκδόσεων Κάτοπτρο.

Quantum Τ1-τ1


Πατήστε εδώ για να βρείτε σε μορφή αρχείων PDF τα 44 τεύχη του περιοδικού Quantun που εκδόθηκαν κατά την περίοδο 1994-2001.


Μαθηματικό περιοδικό "Το φ"

Το εκδίδει ο κ. Βασίλης Βισκαδουράκης, καθηγητής στο Πειραματικό Λύκειο της Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά. Εκδίδεται μία φορά τον χρόνο. 
Ένα εξαιρετικό μαθηματικό περιοδικό, χρήσιμο για καθηγητές και μαθητές. Το συστήνουμε ανεπιφύλακτα
Στο "Φ" θα βρείτε:
ΣYNENTEYΞΕΙΣ
ΣΧΟΛΙΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΑΙΓΝΙΔΙΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΑΡΘΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ- ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΛΥΚΕΙΟΥ
ΜΙΚΡΕΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
ΑΡΘΡΑ  ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
ΔΙΚΤΥΟ-ΕΠΙΛΟΓΕΣ
ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΕΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ


Διαβάστε το 7ο τεύχος του μαθηματικού περιοδικού : " Εικοσιδωδεκάεδρον" στην διεύθυνση :http://dimarath.blogspot.com/2012/02/blog-post_6834.html
Περιέχονται θέματα και ασκήσεις  Λυκείου. Πολλά θέματα αφορούν την Γ΄Λυκείου που δοκιμάζεται με τις πανελλήνιες εξετάσεις. Θα βρείτε όμως και θέματα άλγεβρας ή γεωμετρίας Α΄και Β΄λυκείου.






ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ "ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ" - ΤΕΥΧΟΣ 1ο


Παρουσίαση του περιοδικού : Το περιοδικό ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ είναι το επίσημο περιοδικό της Ένωσης των Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθηματικών (ΕΝΕΔΙΜ) και απευθύνεται στην ελληνική κοινότητα των επιστημόνων που ασχολούνται με τη μελέτη των φαινομένων και ζητημάτων της Μαθηματικής Εκπαίδευσης. Σκοπός του περιοδικού είναι να αποτελέσει βήμα για τη διεξαγωγή μελετών και ερευνών με επίκεντρο τη διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών σε όλα τα επίπεδα, από την προσχολική μέχρι και την πανεπιστημιακή εκπαίδευση, καθώς και για την ανάπτυξη ενός γόνιμου και επιστημονικά τεκμηριωμένου λόγου που αφορά το χώρο της Μαθηματικής Εκπαίδευσης. Το περιοδικό φιλοδοξεί να καταστεί μέσο επικοινωνίας ανάμεσα στα μέλη της ελληνικής ερευνητικής και εκπαιδευτικής κοινότητας, τους ειδικούς επιστήμονες, τα στελέχη και τους φορείς όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης γενικά και, ειδικότερα, της Διδακτικής των Μαθηματικών, καθώς και ένα βήμα έκφρασης, δοκιμασίας και άσκησης για τους νέους ερευνητές.
Εκδοτική πολιτικήΤο περιοδικό θα δημοσιεύει άρθρα από ένα ευρύ φάσμα μελετών, όπως πειραματικές έρευνες, εθνογραφικές μελέτες, μελέτες περιπτώσεων, έρευνες–δράσης, επισκοπήσεις, θεωρητικές αναζητήσεις, κ.ά., με την προϋπόθεση ότι θα είναι υψηλών προδιαγραφών (θα πληρούν τα κριτήρια αξιολόγησης ενός επιστημονικού περιοδικού). Σε ειδικά τεύχη του Περιοδικού ή σε ειδικές περιπτώσεις είναι δυνατό να δημοσιεύονται και άρθρα που στοχεύουν στην εξοικείωση των εκπαιδευτικών της τάξης με το μοντέλο του δασκάλου-ερευνητή, όπως εργασίες που αναφέρονται σε πειραματισμούς στη σχολική τάξη, παρουσίαση παιδαγωγικής αξιοποίησης διδακτικών μέσων, εργαλείων και υλικών, καινοτόμες εφαρμογές εκπαιδευτικών, νεωτερισμοί στους οποίους συμμετέχουν και εκπαιδευτικοί, κλπ. Το περιοδικό θα εκδίδεται στην Ελληνική γλώσσα και θα περιλαμβάνει εκτενή περίληψη στην Αγγλική ή μια άλλη Ευρωπαϊκή γλώσσα. Θα κυκλοφορεί σε τρία τεύχη το χρόνο, ανά τετράμηνο.

Μπορείτε να συμπληρώσετε τη φόρμα συνδρομής και να την αποστείλετε συμπληρωμένη στο fax: 210 3302655

Περιεχόμενα 3ου τεύχους:1. Ο νοερός αριθμητικός υπολογισμός κατά τη διαδικασία υπέρβασης της πρώτης δεκάδας: Στρατηγικές και επιδόσεις των μαθητών Αʼ και Βʼ τάξης δημοτικού σχολείου. Καραντζής Ι., Βεγιάννη Ε.

2. Σχήματα δυναμικού χειρισμού γεωμετρικών κατασκευών και ανάπτυξη νοημάτων για λόγους και αναλογίες. Ψυχάρης Γ.

3. Η αναπαράσταση της αριθμογραμμής στα σχολικά εγχειρίδια των μαθηματικών του δημοτικού σχολείου. Σκουμπουρδή Χ.



Μαθηματικό Εκκρεμές

Περιοδικό ομάδας φοιτητών του Μαθηματικού Τμήματος του Πανεπιστημίου
Αθηνών. Αρχείο τευχών θα βρείτε στην διεύθυνση :
www.math.uoa.gr/web/activ/magaz/



Ψηφιακό περιοδικό " Ο Πίνακας"

Μπορείτε να το δείτε  στην παρακάτω διεύθυνση :
http://www.telemath.gr/mathematical_magazine/index.php

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου