Το σήμα των Διεθνών μαθηματικών Ολυμπιάδων.
Με στόχο την ευγενή άμιλλα . . .
75ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός (Π.Μ.Δ.) στα Μαθηματικά «Ο ΘΑΛΗΣ» - 2014
Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (Ε. Μ. Ε.) διοργανώνει τον 75o Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό (Π. Μ. Δ.),
«Ο ΘΑΛΗΣ», στα Μαθηματικά, το Σάββατο 1 Νοεμβρίου 2014 και ώρα 9.00 π.μ
Ο
διαγωνισμός απευθύνεται στους μαθητές των Β΄ και Γ΄ τάξεων των Γυμνασίων,
όλων των τάξεων των Γενικών Λυκείων και των Επαγγελματικών Λυκείων. Οι δηλώσεις συμμετοχής των
ενδιαφερομένων θα υποβληθούν στο σχολείο που φοιτούν, μέχρι και την 24η Οκτωβρίου 2014.
ΜΕΤΑΛΛΙΑ ΦΙΛΝΤΣ :
ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΝΟΜΠΕΛ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ.
Το Νόμπελ των μαθηματικών θεωρείται το μετάλλιο Φιλντς που θεσμοθετήθηκε στη δεκαετία του 1930 από τον καναδό μαθηματικό Τζον Φιλντς και περιλαμβάνει και αντίστοιχου ύψους χρηματικό έπαθλο με τα Νόμπελ. Θεωρείται η ύψιστη αναγνώριση για έναν μαθηματικό, και μόνο ένας, ο ιδιόρυθμος ερημίτης Ρώσος μαθηματικός Γκριγκόρι Πέλερμαν, που έλυσε μετά από εκατό χρόνια την υπόθεση του Πουανκαρέ στην αλγεβρική τοπολογία, αρνήθηκε και το βραβείο και τα χρήματα, αν και πάμφτωχος.
Η απόδειξη από τον αινιγματικό ρώσο μαθηματικό Perelman Grigory, στην εδώ και εκατό χρόνια άλυτη Εικασία του Πουανκαρέ , προκάλεσε στον επιστημονικό κόσμο μια αίσθηση και όχι μόνο λόγω της δυσκολίας της εργασίας. Τον Αύγουστο του 2006, ο ρώσος Perelman έγινε το πρώτο πρόσωπο που αρνήθηκε το μετάλλιο Fields, την υψηλότερη τιμή στα μαθηματικά.
Φαίνεται επίσης πιθανόν να αρνηθεί ένα βραβείο 1.000.000 δολαρίων που του προσφέρθηκε από ένα αμερικανικό Ίδρυμα Μαθηματικών, επειδή δεν θεωρεί τους κριτές άξιους να κρίνουν τον ίδιο. Ο Perelman λέγεται ότι περιφρονεί την αυτοδιαφήμιση και περιγράφεται ότι απομονώνεται από την υπόλοιπη μαθηματική κοινότητα.
Κι όπως λέει ένας συνάδελφος του δεν ενδιαφέρεται για χρήματα. Το μεγάλο βραβείο για αυτόν ήταν να αποδείξει το θεώρημα.
Το Μουντιάλ των μαθηματικών. Χρυσό για το Έλληνα φοιτητή.
Ο Γιώργος Σακελλάρης από το Βόλο, τριτοετής φοιτητής του τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αθηνών, κονταροχτυπήθηκε στον παγκόσμιο πανεπιστημιακό μαθηματικό διαγωνισμό με αριστούχους φοιτητές που σπουδάζουν στα μεγαλύτερα και καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου -ανάμεσα σ’ αυτά και το Χάρβαρντ- και κατάφερε να ανέβει στο πιο ψηλό σκαλί του βάθρου. Επικράτησε μεταξύ 480 αριστούχων από ολόκληρο τον κόσμο αποδεικνύοντας την αγάπη του για τα Μαθηματικά, στα οποία έδειξε ιδιαίτερη κλίση από τα πρώτα του μαθητικά χρόνια. Το Πανεπιστήμιο Αθηνών θα τον βραβεύσει για τη διάκρισή του σε ειδική εκδήλωση την Τετάρτη, παρουσία συγγενών, φίλων και συμφοιτητών του, που από την πρώτη στιγμή πίστεψαν στις δυνατότητές του και στάθηκαν στο πλευρό του.
Εκτός όμως από τα Μαθηματικά, ο Γιώργος αγαπά και την μουσική: είναι απόφοιτος του Μουσικού Σχολείου Βόλου και παίζει πιάνο και κιθάρα, ενώ έχει πτυχίο στην αρμονία και δίπλωμα βυζαντινής μουσικής. Στον ελάχιστο ελεύθερο χρόνο που του απομένει φροντίζει να διασκεδάζει με φίλους του, όπως άλλωστε και όλα τα παιδιά της ηλικίας του.
Πέντε μετάλλια και μια εύφημο μνεία στην Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα
Βρισκόμαστε στην 25η θέση ανάμεσα σε 103 χώρες
Ένα Χρυσό, ένα αργυρό, τρία Χάλκινα μετάλλια και μια εύφημο μνεία έφεραν οι Έλληνες Μαθητές από την 53η Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα, η οποία διοργανώθηκε στην πόλη Mar del Plata της Αργεντινής από τις 4 έως τις 16 Ιουλίου.
Οι νικητές του διαγωνισμού είναι:
Λώλας Παναγιώτης Χρυσό Μετάλλιο
Δημάκης Παναγιώτης Αργυρό Μετάλλιο
Μουσάτωβ Αλέξανδρος Χάλκινο Μετάλλιο
Σκιαδόπουλος Αθηναγόρας Χάλκινο Μετάλλιο
Τσίνας Κωνσταντίνος Χάλκινο Μετάλλιο
Τσαμπασίδης Ζαχαρίας Εύφημη Μνεία
12 ΧΡΟΝΟ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΟ ΣΑΡΩΣΕ ΣΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ!
Αναρτήθηκε από τον/την olympiada στο Ιουλίου 2, 2013
Υπεύθυνος: ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΤΖΑΒΕΛΛΑ
«Ενα δυνατό μυαλό στα 20 του χρόνια μπορεί να ασχολείται με τα μαθηματικά, στα 30 με τη φιλοσοφία και στα 40 με την πολιτική». Για τους 12χρονους δεν είχε πει κάτι ο Βρετανός μαθηματικός και φιλόσοφος, Μπέρτραντ Ράσελ. Κι όμως ο Δημήτρης Μελάς, ο νεαρότερος Ελληνας που διακρίθηκε ποτέ σε Βαλκανική Ολυμπιάδα Μαθηματικών, είναι μαθητής της Στ’ Δημοτικού.
Δημήτρης Μελάς, ο νεαρότερος Ελληνας που διακρίθηκε ποτέ στη διοργάνωση Ηταν φαβορί
«Πήγα εκεί για να γράψω το καλύτερο και τα κατάφερα» δηλώνει στην «Ε» ο νεαρός Δημήτρης, άρτι αφιχθείς από την Τουρκία. Μπορεί ο ίδιος να λέει «δεν περίμενα ότι θα κερδίσω», όσοι τον ξέρουν, όμως, τον θεωρούσαν φαβορί. Τα τελευταία χρόνια, διακρίνεται συνεχώς σε διαγωνισμούς που απευθύνονται σε μαθητές Γυμνασίου, όντας ο ίδιος μαθητής Δημοτικού.
Ο Κωνσταντίνος Τσίνας θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Διεθνή Ολυμπιακή Ομάδα Μαθηματικών στην Κολομβία
Αρθρογράφος: trikalanewsΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 10:16
Ο Κωνσταντίνος Τσίνας, μαθητής της Γ’ Τάξης του 1ου ΓΕΛ Τρικάλων προκρίθηκε σε όλες τις φάσεις των Πανελλήνιων Μαθητικών Διαγωνισμών στα Μαθηματικά για μαθητές Λυκείου που πραγματοποιήθηκαν κατά το σχολικό έτος 2012-13.
Μετά την διάκρισή του στην 30η Ελληνική Μαθηματική Ολυμπιάδα όπου κατέκτησε το Χρυσό Μετάλλιο, πέρασε 3ος στην τελική κατάταξη για την Εθνική Ολυμπιακή Ομάδα Μαθηματικών και θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα μαζί με άλλους μαθητές στην 54η Διεθνή Ολυμπιάδα ( Ι.Μ.Ο) που θα πραγματοποιηθεί στην πόλη Santa Marta της Κολομβίας από 18 έως 28 Ιουλίου.
27η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα
Τέσσερα νέα Ελληνικά Μετάλλια
στην 27η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα
στην 27η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα
Ολοκληρώθηκε η 27η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα που πραγματοποιήθηκε στη Μολδαβία από 2 έως 8 Μαΐου, με τη συμμετοχή των καλύτερων μαθητών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης στα Μαθηματικά.
Οι έλληνες μαθητές μέλη της ελληνικής ομάδας, συνεχίζοντας τη μεγάλη παράδοση των επιτυχιών των ελληνικών ομάδων στις Βαλκανικές και Διεθνείς Μαθηματικές Ολυμπιάδες, διακρίθηκαν σ΄ αυτή τη διοργάνωση. Συγκεκριμένα:
Ταρατόρης Ευάγγελος | Αργυρό Μετάλλιο |
Τσαμπασίδης Χάρης | Χάλκινο Μετάλλιο |
Βλάχος Γεώργιος | Χάλκινο Μετάλλιο |
Μπραζιτίκος Κωνσταντίνος | Χάλκινο Μετάλλιο |
14η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα Νέων.
Ολοκληρώθηκε η 14η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα Νέων που πραγματοποιήθηκε στο Ramnicu Valcea της Ρουμανίας από 18 έως 22 Ιουνίου 2010 με τη συμμετοχή των καλύτερων μαθητών των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης στα Μαθηματικά.
Τέσσερις ακόμη έλληνες μαθητές, συνέχισαν τη μεγάλη παράδοση των επιτυχιών των ελληνικών ομάδων στις Βαλκανικές και Διεθνείς Μαθηματικές Ολυμπιάδες και διακρίθηκαν σ΄ αυτή τη διοργάνωση. Συγκεκριμένα:
Λώλας Παναγιώτης | Εκπ/ρια Τρικάλων Αθηνά | Αργυρό Μετάλλιο |
Κωνσταντινίδου Ειρήνη | 3ο Γυμνάσιο Θέρμης | Χάλκινο Μετάλλιο |
Μάλλιος Ελευθέριος | 1ο Γυμνάσιο Άρτας | Χάλκινο Μετάλλιο |
Σφακιανάκης Κων/νος | 2ο Γυμνάσιο Ηρακλείου | Χάλκινο Μετάλλιο |
36 Ασκήσεις Γεωμετρίας από Βαλκανικές Μαθηματικές Ολυμπιάδες
Προτεινόμενα θέματα για συμμετοχή σε ελληνικούς μαθηματικούς διγωνισμούς θα βρείτε στην ίδια ιστοσελίδα :εδώ.
3. O διαγωνισμός Kangaroo (Καγκουρό ).
Ο διαγωνισμός διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά και είναι σε μορφή ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής.
Τα θέματα είναι, γενικά, βατά και δεν απαιτούν ιδιαίτερες γνώσεις μαθηματικών. Η ύλη που διδάχθηκαν οι μαθητές στην τάξη τους αρκεί για να απαντηθούν όλες οι ερωτήσεις του διαγωνισμού, στο επίπεδο που διαγωνίζεται ο εκάστοτε μαθητής.
Οι περισσότερες ερωτήσεις είναι πρωτότυπες ενώ πολλές διατυπώνονται με διασκεδαστικό τρόπο.
Υπάρχουν πέντε διαφορετικά επίπεδα θεμάτων ανάλογα με την τάξη του μαθητή. Είναι ως εξής:
Επίπεδο 1: απευθύνεται σε μαθητές της Γ΄ και Δ΄ τάξης Δημοτικού,
Επίπεδο 2: απευθύνεται σε μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης Δημοτικού,
Επίπεδο 3: απευθύνεται σε μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης Γυμνασίου,
Επίπεδο 4: απευθύνεται σε μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου και Α΄ τάξης Λυκείου.
Επίπεδο 5: απευθύνεται σε μαθητές της Β΄ και Γ΄ τάξης Λυκείου.
Οι μαθητές καλούνται να απαντήσουν σε 30 ερωτήσεις (εκτός από το Επίπεδο 1 όπου οι ερωτήσεις είναι 24) κλιμακούμενης δυσκολίας.
Οι πρώτες 10 ερωτήσεις (8 στη περίπτωση του Επιπέδου 1) είναι ιδιαίτερα εύκολες και βαθμολογούνται από 3 μονάδες η καθεμία.
Οι επόμενες 10 ερωτήσεις (8 στη περίπτωση του Επιπέδου 1) είναι επίσης αρκετά εύκολες και βαθμολογούνται από 4 μονάδες η καθεμία.
Οι τελευταίες 10 ερωτήσεις (8 στη περίπτωση του Επιπέδου 1) είναι κατά τι δυσκολότερες, χωρίς να είναι δύσκολες, και βαθμολογούνται από 5 μονάδες η καθεμία.
Υπάρχει αρνητική βαθμολογία μίας μονάδας για κάθε εσφαλμένη απάντηση. Οι ερωτήσεις που αφήνονται αναπάντητες, δεν βαθμολογούνται.
Τα θέματα είναι, γενικά, βατά και δεν απαιτούν ιδιαίτερες γνώσεις μαθηματικών. Η ύλη που διδάχθηκαν οι μαθητές στην τάξη τους αρκεί για να απαντηθούν όλες οι ερωτήσεις του διαγωνισμού, στο επίπεδο που διαγωνίζεται ο εκάστοτε μαθητής.
Οι περισσότερες ερωτήσεις είναι πρωτότυπες ενώ πολλές διατυπώνονται με διασκεδαστικό τρόπο.
Υπάρχουν πέντε διαφορετικά επίπεδα θεμάτων ανάλογα με την τάξη του μαθητή. Είναι ως εξής:
Επίπεδο 1: απευθύνεται σε μαθητές της Γ΄ και Δ΄ τάξης Δημοτικού,
Επίπεδο 2: απευθύνεται σε μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης Δημοτικού,
Επίπεδο 3: απευθύνεται σε μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης Γυμνασίου,
Επίπεδο 4: απευθύνεται σε μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου και Α΄ τάξης Λυκείου.
Επίπεδο 5: απευθύνεται σε μαθητές της Β΄ και Γ΄ τάξης Λυκείου.
Οι μαθητές καλούνται να απαντήσουν σε 30 ερωτήσεις (εκτός από το Επίπεδο 1 όπου οι ερωτήσεις είναι 24) κλιμακούμενης δυσκολίας.
Οι πρώτες 10 ερωτήσεις (8 στη περίπτωση του Επιπέδου 1) είναι ιδιαίτερα εύκολες και βαθμολογούνται από 3 μονάδες η καθεμία.
Οι επόμενες 10 ερωτήσεις (8 στη περίπτωση του Επιπέδου 1) είναι επίσης αρκετά εύκολες και βαθμολογούνται από 4 μονάδες η καθεμία.
Οι τελευταίες 10 ερωτήσεις (8 στη περίπτωση του Επιπέδου 1) είναι κατά τι δυσκολότερες, χωρίς να είναι δύσκολες, και βαθμολογούνται από 5 μονάδες η καθεμία.
Υπάρχει αρνητική βαθμολογία μίας μονάδας για κάθε εσφαλμένη απάντηση. Οι ερωτήσεις που αφήνονται αναπάντητες, δεν βαθμολογούνται.
Τα θέματα προβάλλουν στην εφαρμογή των μαθηματικών στην καθημερινή ανθρώπινη δραστηριότητα.
Το Υπουργείο Παιδείας ενθαρρύνει τους μαθητές να συμμετέχουν σ΄ αυτό το διαγωνισμό και εκδίδει κάθε χρόνο σχετική εγκύκλιο προς τα σχολεία της χώρας.
Το Υπουργείο Παιδείας ενθαρρύνει τους μαθητές να συμμετέχουν σ΄ αυτό το διαγωνισμό και εκδίδει κάθε χρόνο σχετική εγκύκλιο προς τα σχολεία της χώρας.
Ο επόμενος διαγωνισμός Καγκουρό θα διεξαχθεί το Σάββατο 19 Μαρτίου 2011 στις 09.00 το πρωί. |
---|
Η ιστοσελίδα του διαγωνισμού είναι η : http://www.kangaroo.gr/
Δείγματα παλαιότερων θεμάτων θα βρείτε εδώ.
1) Σε ένα ίσιο μονοπάτι φύτεψαν τριανταφυλλιές και από τις δύο πλευρές του. Η κάθε τριανταφυλλιά ήταν 2 μέτρα μακριά από τις διπλανές της. Αν το μονοπάτι είναι 20 μέτρα μήκος, πόσες τριανταφυλλιές φύτεψαν; A) 22 B) 20 Γ) 12 Δ) 11 E) 10
2) Αν ο x είναι ακέραιος αριθμός μικρότερος του 0, ποιος από τους ακόλουθους είναι ο πιο μεγάλος; A) x +1 B) 2x Γ) −2x Δ) 6x +2 E) x − 2
3) Ένας περιηγητής περπάτησε για 2 ώρες μια διαδρομή που είχε την εξής μορφή: πρώτα ένα επίπεδο τμήμα, μετά ένα ανηφορικό και τέλος επιστροφή (πρώτα κατηφορίζοντας και μετά το επίπεδο τμήμα). Η ταχύτητά του ήταν 4 χλμ. ανά ώρα στο επίπεδο τμήμα, 3 χλμ. ανά ώρα στο ανηφορικό και 6 χλμ. ανά ώρα στο κατηφορικό. Πόσο είναι το μήκος της διαδρομής;
Α) Δεν μπορούμε να συμπεράνουμε τίποτα , Β) 6 χλμ , Γ) 7,5 χλμ Δ) 8χλμ Ε) 10 χλμ
(Θέματα Α και Β γυμνασίου 2007)
1) Ένας διεθνής οργανισμός έχει 32 μέλη. Κάθε χρόνο το πλήθος των μελών αυξάνει κατά 50% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά. Πόσα μέλη θα έχει ο οργανισμός σε τρία χρόνια;
A) 182 B) 128 Γ) 108 Δ) 96 E) 80
2) Δύο σχολεία παίρνουν μέρος στο ενδοσχολικό πρωτάθλημα πιγκ-πογκ. Κάθε σχολείο έχει από 5 αθλητές. Σε κάθε ματς παίζουν δύο αθλητές του ενός σχολείου εναντίον δύο αθλητών του άλλου σχολείου, και αυτό γίνεται με όλους τους δυνατούς τρόπους. Κάθε ζευγάρι από το ένα σχολείο αντιμετωπίζει κάθε ζευγάρι του άλλου σχολείου ακριβώς μία φορά. Σε πόσα ματς θα παίξει ο κάθε μαθητής;
A) σε 10 ματς B) σε 20 ματς Γ) σε 30 ματς Δ) σε 40 ματς E) σε 50 ματς
3) Σε ένα χωριό οι κάτοικοι έχουν ανά δύο διαφορετικό αριθμό από τρίχες στα μαλλιά του κεφαλιών τους (μπορεί να είναι και μηδέν). Κανένας δεν έχει ακριβώς 2007 τρίχες. Από όλους τους κατοίκους του χωριού, ο Γιάννης έχει τον μεγαλύτερο αριθμό από τρίχες στα μαλλιά του. Οι κάτοικοι του χωριού είναι περισσότεροι από τον αριθμό τριχών που έχει στα μαλλιά του ο Γιάννης. Ποιος είναι ο μέγιστος αριθμός κατοίκων που μπορεί να έχει το χωριό;
A) 1 B) 2006 Γ) 2007 Δ) 2008 E) 2009
( Θέματα γ΄ γυμνασίου και Α΄λυκείου 2007)
A) σε 10 ματς B) σε 20 ματς Γ) σε 30 ματς Δ) σε 40 ματς E) σε 50 ματς
3) Σε ένα χωριό οι κάτοικοι έχουν ανά δύο διαφορετικό αριθμό από τρίχες στα μαλλιά του κεφαλιών τους (μπορεί να είναι και μηδέν). Κανένας δεν έχει ακριβώς 2007 τρίχες. Από όλους τους κατοίκους του χωριού, ο Γιάννης έχει τον μεγαλύτερο αριθμό από τρίχες στα μαλλιά του. Οι κάτοικοι του χωριού είναι περισσότεροι από τον αριθμό τριχών που έχει στα μαλλιά του ο Γιάννης. Ποιος είναι ο μέγιστος αριθμός κατοίκων που μπορεί να έχει το χωριό;
A) 1 B) 2006 Γ) 2007 Δ) 2008 E) 2009
( Θέματα γ΄ γυμνασίου και Α΄λυκείου 2007)
1) Στις εισαγωγικές εξετάσεις ενός Πανεπιστημίου, οι υποψήφιοι πρέπει να απαντήσουν σωστά σε τουλάχιστον 80% των ερωτήσεων. Μέχρι τώρα ο Πέτρος έχει ασχοληθεί με 15 ερωτήσεις. Δεν ήξερε τις απαντήσεις σε 5 από αυτές ενώ είναι βέβαιος ότι απάντησε σωστά στις υπόλοιπες 10. Αν απαντήσει σωστά όλες τις ερωτήσεις με τις οποίες δεν έχει ασχοληθεί ακόμη, τότε ο τελικός του βαθμός θα είναι ακριβώς 80%. Πόσες ερωτήσεις έχει το διαγώνισμα;
A) 20 Β) 25 Γ) 30 Δ) 35 E) 40
2) Δίνεται ένα τετράγωνο ΑΒΓΔ πλευράς μήκους 1. Σχεδιάζουμε όλα τα δυνατά τετράγωνα τα οποία έχουν τουλάχιστον δύο κοινές κορυφές με το ΑΒΓΔ. Τότε το εμβαδόν της περιοχής που καλύπτεται από ένα ή περισσότερα από αυτά τα τετράγωνα είναι : A) 5 B) 6 Γ) 7 Δ) 8 E) 9
3) Ένα νησί κατοικείται από ιππότες και από κανίβαλους. Κάθε ιππότης λέει πάντα την αλήθεια και κάθε κανίβαλος λέει πάντα ψέματα. Κάποτε ζητήθηκε από έναν κάτοικο, που λεγόταν Α, να δώσει πληροφορίες για τον εαυτό του καθώς και για έναν δεύτερο κάτοικο του νησιού, που λεγόταν Β. Εκείνος απάντησε ότι τουλάχιστον ένας από τους Α και Β είναι ψεύτης. Ποιες από τις ακόλουθες προτάσεις είναι αληθής;
Α) Ο A δεν έχει την δυνατότητα να ισχυριστεί όσα είπε
Β) Και οι δύο είναι ψεύτες.
Γ) Και οι δύο είναι ιππότες.
Δ) Ο A είναι ψεύτης και ο B είναι ιππότης. Ε) Ο B είναι ψεύτης και ο Α είναι ιππότης.
4) Σε ένα χρηματοκιβώτιο υπάρχουν μερικά περιδέραια (τουλάχιστον δύο). Όλα τα περιδέραια έχουν το ίδιο πλήθος από διαμάντια (τουλάχιστον δύο) και το συνολικό πλήθος των διαμαντιών στο χρηματοκιβώτιο είναι πάνω από 200 αλλά κάτω από 300. Αν μας έλεγε κανείς το ακριβές πλήθος των διαμαντιών στο χρηματοκιβώτιο, τότε θα μπορούσαμε να συμπεράνουμε, χωρίς καμία αμφιβολία, και το ακριβές πλήθος των περιδέραιων. Πόσα είναι τα περιδέραια στο χρηματοκιβώτιο;
A) 16 Β) 17 Γ) 19 Δ) 25 E) άλλη απάντηση
( Θέματα Β΄και Γ΄Λυκείου 2007)
4. Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ PISA TOY OOSA.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου